GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENETİK TOKSİKOLOJİ VE KANSER RİSKİ/6291301
Dersin Adı: GENETİK TOKSİKOLOJİ VE KANSER RİSKİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler; Genetik toksikolojinin insan sağlığındaki önemini öğrenir
Genetik toksikoloji ve kanser riski arasındaki ilişkiyi öğrenir
Kanser ve hücre döngüsü arasındaki ilişkiyi öğrenir
Kanser ve çeşitli genler arasındaki ilişkiden haberdar olur
Kanserin mekanizmalarını öğrenir
Genetik toksikolojide kullanılan bazı testleri öğrenir
Genetik toksikoloji konusunda yapılmış araştırmalar konusunda bilgi sahibi olur
Kanserden korunmek için yapılabilecekleri tartışabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genetik ve toksikoloji
2. Hafta  İnsanda kanser genetiği; Öğrenci sunumları
3. Hafta  Hücre çemberi ve kanser; Öğrenci sunumları
4. Hafta  Kromozom anormallikleri ve kanser; Öğrenci sunumları
5. Hafta  Kanserin genotoksik mekanizması; Öğrenci sunumları
6. Hafta  Kanserin genotoksik olmayan mekanizması; Öğrenci sunumları
7. Hafta  Doz-cevap ilişkisi; Öğrenci sunumları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Mutajenite testleri: Bakteri suşlarındaki testler; Öğrenci sunumları
10. Hafta  Programlanmamış DNA sentezi testi; Öğrenci sunumları
11. Hafta  Kromozom anormallikleri testi; Öğrenci sunumları
12. Hafta  Kardeş kromatidlerde değişim testi, Mikronukleus testi; Öğrenci sunumları
13. Hafta  Komet testi, Kanserden korunma; Öğrenci sunumları
14. Hafta  Laboratuvarda demonstrasyon:Kromozom anormallikleri, kardeş kromatid değişimi, mikronukleus
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
5
4
20
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
6
3
18
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır.X
3
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.X
4
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
11
Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar.X
12
Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Fatma Ünal)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/funal/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (funal@gazi.edu.tr)