GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜRETİM PLANLAMA/AEM-410
Dersin Adı: ÜRETİM PLANLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ahşap ürünlerde hedef pazar büyüklüğünü belirleyebilir.
Yeni kurulacak veya halen çalışmakta olan işletmelerin kapasitelerini belirleyebilir ve seçebilir.
Yeni kurulacak bir işletmenin kuruluş yerini seçer.
Tasarımı yapılmış her türlü ürünü üretime hazırlayabilir (ürün dosyaları hazırlayabilir).
En düşük maliyetli üretim süreçlerini oluşturur.
Stokları yönetir.
Hangi makineden kaç adet satın alınacağını hesaplar.
Fabrika içi düzenleme yapar, üretim departmanlarını kurar.
Yatırımın finansal analizini ve fizibilitesini yapar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş ve temel kavramlar
2. Hafta  Hedef pazar ve pazar büyüklüğünün belirlenmesi
3. Hafta  Kapasite ve işletme kapasitesinin belirlenmesi
4. Hafta  Kuruluş yeri seçimi ve Kuruluş yeri seçim yöntemleri
5. Hafta  Tasarım-üretim arayüzü ve üretim hazırlıkları
6. Hafta  Üretim çizelgeleme ve ana üretim çizelgesi
7. Hafta  Stok yönetimi ve stok maliyetleri analizi
8. Hafta   Stok yönetimi:klasik envanter modeli
9. Hafta  Stok yönetimi: Sabit ve değişken talep ve teslim zamanı şartlarında ekonomik sipariş miktarının belirlenmesi
10. Hafta  Stok Yönetimi: Sabit ve değişken talep ve teslim zamanı şartlarında yeniden sipariş seviyesi ve emniyet stoğunun belirlenmesi, ABC gruplaması
11. Hafta  Fabrika içi düzenleme:Ürün üretim süreçlerinin oluşturulması, teknoloji ve makine seçimi, makine sayılarının belirlenmesi, makine gruplama ve departma
12. Hafta  Taşıma sistemlerinin seçimi ve düzenlenmesi
13. Hafta  Departman büyüklüklerinin saptanması, departmanların konum olarak ilişkilendirilmesi ve genel akış diyagramlarının çizilmesi
14. Hafta  Yatırımın finansal analizi ve fizibilite
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
6
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
6
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerine yönelik mesleki bilgi birikimi, kuramsal ve uygulamalı düşünce üretimi, mühendislik problemlerini çözme, öneriler getirme ve uygulama alanlarında bilgi ve becerisi kazanır.X
2
Karmaşık tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme ve uygulama becerisi kazanır.X
3
Ürün yaşam döngüsü doğrultusunda ürünü, sistemi veya süreci, tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, kültürel, sosyal ve politik yaklaşımlar ile tasarlama; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları geliştirme, seçme, kullanmaya yönelik bilgi ve beceri kazanır.X
5
Bilgisayar destekli tasarım ve üretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel ve takımsal çalışabilme becerisi kazanır.X
7
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
10
Tasarım yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiler kazanır.X
11
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında bilgiler kazanır.
12
Alanında hukuksal konularda farkındalık bilinci kazanır.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Erol Burdurlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/eburdurlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eburdurlu@gazi.edu.tr)