GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM-PROJE-III/AEM-422
Dersin Adı: TASARIM-PROJE-III
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Konut / ofis mekanlarını tasarlama becerisi kazanır.
Konut / ofis mekanlarının yerleşim planlarını, kesit ve detay resimlerini çizme becerisi kazanır.
İç mekana yönelik sistem detaylarını çözebilme becerisi kazanır.
İç mekan tasarım projesini sergileme ve sunma becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amacı ve işlenişi, proje konuları ile konut / işyeri mimari projelerinin (En az 130 m2) belirlenmesi.
2. Hafta  Yapı-bina ve konut kavramları, konut tipleri ve iç bölümleri, mekan planlaması vb. konuların işlenmesi.
3. Hafta  Antre, Mutfak ve Banyo mekanlarının mimari özellikleri, tipleri, eylem ve eylem alanları, donatı elemanları, aksesuarlar vb. konuların işlenmesi.
4. Hafta  Ebeveyn Y.O., Genç O., Yaşama mekanı ve ofislerin mimari özellikleri, eylem ve eylem alanları, donatı elemanları, aksesuarlar vb. konuların işlenmesi
5. Hafta  Belirlenen mekanın tefrişli yerleşim planının bilgisayar ortamında çizimi (2D Tasarım) (35x120cm boyutlarında teknik çizim paftası).
6. Hafta  Belirlenen mekânın mimari unsurlarının (duvar, tavan, döşeme, kapı, pencere vb.) bilgisayar ortamında modellenmesi (35x120cm boyutlarında teknik çizim
7. Hafta  Belirlenen mekânın sabit ve hareketli donatı elemanları ile aksesuarların (duvar/tavan/döşeme kaplamaları, mobilyalar, aydınlatma elemanı, resim tablo
8. Hafta  Belirlenen mekânın sabit ve hareketli donatı elemanları ile aksesuarların (duvar/tavan/döşeme kaplamaları, mobilyalar, aydınlatma elemanı, resim tablo
9. Hafta  Belirlenen mekânın sabit ve hareketli donatı elemanları ile aksesuarların (duvar/tavan/döşeme kaplamaları, mobilyalar, aydınlatma elemanı, resim tablo
10. Hafta  Belirlenen mekânların (Mutfak, Banyo, Antre, Salon, Ebeveyn Y.O., Genç O., Ofis) bilgisayar ortamında görselleştirilmesi (3D Max., Arcon, Photoshop vb
11. Hafta  Belirlenen mekânların (Mutfak, Banyo, Antre, Salon, Ebeveyn Y.O., Genç O., Ofis) bilgisayar ortamında görselleştirilmesi (3D Max., Arcon, Photoshop vb
12. Hafta  12. Hafta: Belirlenen mekânların (Mutfak, Banyo, Antre, Salon, Ebeveyn YO., Genç O., Ofis) teknik paftalarının ve grafik tasarımları yapılmış görsel s
13. Hafta  Belirlenen mekânların (Mutfak, Banyo, Antre, Salon, Ebeveyn Y.O., Genç O., Ofis) teknik paftalarının ve grafik tasarımları yapılmış görsel sunum pafta
14. Hafta  Belirlenen mekanların (Mutfak, Banyo, Antre, Salon, Ebeveyn Y.O., Genç O., Ofis) görsel sunum paftalarının jüri üyeleri önünde sunulması ve teslimi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
15
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerine yönelik mesleki bilgi birikimi, kuramsal ve uygulamalı düşünce üretimi, mühendislik problemlerini çözme, öneriler getirme ve uygulama alanlarında bilgi ve becerisi kazanır.X
2
Karmaşık tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme ve uygulama becerisi kazanır.X
3
Ürün yaşam döngüsü doğrultusunda ürünü, sistemi veya süreci, tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, kültürel, sosyal ve politik yaklaşımlar ile tasarlama; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları geliştirme, seçme, kullanmaya yönelik bilgi ve beceri kazanır.X
5
Bilgisayar destekli tasarım ve üretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel ve takımsal çalışabilme becerisi kazanır.X
7
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
10
Tasarım yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiler kazanır.X
11
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında bilgiler kazanır.X
12
Alanında hukuksal konularda farkındalık bilinci kazanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. KEMAL YILDIRIM)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~kemaly/index.html , http://profdrkemalyildiri.wixsite.com/kyildirim)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kemaly@gazi.edu.tr)