GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEME BİLİMİ/AEM-117
Dersin Adı: MALZEME BİLİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ağaç işleri (Ahşap Konstrüksiyon, Mobilya ve Dekorasyon) endüstrisi hakkında teorik ve pratik üretim ve mesleki bilgi edinme
Tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme
Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri uygulama becerisi kazanma ve hesaplama araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme
Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme
Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; iş hayatında girişimcilik, yenilikçilik vb. yaklaşımların önemini kavrama becerisi
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak yeniliklere açık olma bilinci ile kendini yenileme becerisi
Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olma
Özgüven, zorluklardan yılmama, kararlılık, sabır gibi kişilik özelliklerinin geliştirilmesi
Çağımızın sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunları hakkında farkındalık ve mühendislik mesleğini bu farkındalığın getirdiği sorumluluk bilinci ile ger

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Malzeme bilimine giriş. Malzemelerin sınıflandırılması ve tarihçesi.
2. Hafta  Malzemelerin iç yapısı: Atom yapısı ve atom bağları,
3. Hafta  kristalli yapılar, amorf yapılar, katı eriyikler, atom hareketleri ve atomsal yayınım.
4. Hafta  Malzemelerin özellikleri: Elektriksel Özellikler; iletkenlik, yarıiletkenlik, dielektrik, manyetik, optik.
5. Hafta  Mekanik Özellikler; mekanik davranış, şekil değiştirme, kırılma, yorulma, sünme ve gevşeme.
6. Hafta  Teknolojik Özellikler; darbe dayanımı, sertlik, aşınma, kıvam, renk haslığı.
7. Hafta  Fiziksel Özellikler; birim ağırlık ve boşluk, geçirimlilik ve kılcal su emme.
8. Hafta  I. SINAV
9. Hafta  Isıl Özellikler; özgül ısı, ısıl iletkenlik, ısıl yalıtım malzemeleri, ısıl genleşme, ısıl gerilmeler ve ısı şoku.
10. Hafta  Akustik özellikler: ses emilmesi ve sesyalıtımı.
11. Hafta  Çevre koşullarının etkisi: Korozyon, korozyon türleri ve korunma, radyasyon etkisi.
12. Hafta  Endüstriyel Malzemeler: Metaller,
13. Hafta  Seramikler,
14. Hafta  Plastikler. II. Sınav ve ödev teslimi
15. Hafta  Kompozitler ve kolloidler.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerine yönelik mesleki bilgi birikimi, kuramsal ve uygulamalı düşünce üretimi, mühendislik problemlerini çözme, öneriler getirme ve uygulama alanlarında bilgi ve becerisi kazanır.X
2
Karmaşık tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme ve uygulama becerisi kazanır.X
3
Ürün yaşam döngüsü doğrultusunda ürünü, sistemi veya süreci, tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, kültürel, sosyal ve politik yaklaşımlar ile tasarlama; bu amaçla güncel tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları geliştirme, seçme, kullanmaya yönelik bilgi ve beceri kazanır.X
5
Bilgisayar destekli tasarım ve üretim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.X
6
Disiplin içi ve disiplinler arası, bireysel ve takımsal çalışabilme becerisi kazanır.X
7
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.X
9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.X
10
Tasarım yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiler kazanır.X
11
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında bilgiler kazanır.X
12
Alanında hukuksal konularda farkındalık bilinci kazanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. İhsan KÜRELİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/site/ikureli )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ikureli@gazi.edu.tr)