GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA (SEÇ)/ISLE220
Dersin Adı: ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İrfan Süer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/irsuer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  irsuer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Endüstriyel pazarlama temel kavram ve ilkelerini tanımlamak
Tüketici pazarı ve endüstriyel pazarı analiz edebilmek
Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilmek
Endüstriyel pazarı bölümlemek, hedeflemek ve konumlandırmak
Endüstriyel pazarlarda pazarlama karması stratejilerini kavramak
Pazarlama mesleğini benimsemek



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazar kavramı, pazar türleri
2. Hafta  Endüstriyel pazarların yapısı, özellikleri ve çevre faktörleri
3. Hafta  Endüstriyel tüketicilerin satın alma davranışları ve yöntemleri
4. Hafta  Endüstriyel pazarlarda satın alma süreci
5. Hafta  Endüstriyel pazarları bölümleme, hedefleme ve konumlandırma
6. Hafta  Endüstriyel pazarlarda ürün kararları
7. Hafta  Endüstriyel pazarlarda fiyatlandırma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Endüstriyel ürünleri fiyatlandırma stratejileri
10. Hafta  Endüstriyel pazarlarda dağıtım
11. Hafta  Endüstriyel pazarlarda dağıtım stratejileri
12. Hafta  Endüstriyel pazarlarda tutundurma
13. Hafta  Endüstriyel pazarlarda tutundurma stratejileri
14. Hafta  Endüstriyel pazarlama programlarının değerlendirilmesi ve kontrolü
15. Hafta  Endüstriyel pazarlama programlarının değerlendirilmesi ve kontrolü
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  [1] Balta, Nezihe Figen, Endüstriyel Pazarlama, Nobel Yayıncılık, 2006. [2] Arslan, F. Müge, Endüstriyel Pazarlama, Rekabetsel Yaklaşım, Beta Yayıncılık, 2012. [3] Özdemir, Şuayip, Endüstriyel Ürün Pazarlaması, Analitik Bir Yaklaşım, Seçkin Yayınevi, 2006. [4] Bingham, F. G, Gomes, R., Knowles, P.A., Business Marketing, McGraw-Hill/Irwin, 2005. [5] Reid, D. A., Plank, R. E., Fundamentals of Business Marketing Research, New York: Best Business Books, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret alanına ilişkin olarak uluslararası ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk bilimleri alanlarında teorik alt yapıya ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Ulusal ve uluslararası ticari örgüt ve birliklerde, gümrüklerde, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin ekonomi müşavirliklerinde, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Ataşelikleri gibi kamu ve özel sektör kuruluşlarında görev alabilecek mesleki yetkinlikleri kazanmaX
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili işletme, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Uluslararası ticaretin tüm alanlarında etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilmeX
5
Uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin ve entegrasyonların farkında olarak alanıyla ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilmeX
7
Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hakim olmaX
8
Ulusal ve uluslararası projelerde ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilmeX
9
Kendi alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmeX
10
İhracat, ithalat, vergilendirme, bölgesel işbirlikleri ve örgütlenmeler, serbest bölge uygulamaları ve diğer uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olmaX
11
Ulusal ve uluslararası lojistik faaliyetlerini yürütebilecek taşıma, depolama, tedarik zinciri yönetimi, risk ve sigorta gibi konularda bilgi ve beceriye sahip olmaX
12
Uluslararası ticaret faaliyetlerini gerçekleştirmek için gereken yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmaX
13
Uluslararası ticari operasyonları yönetebilmede alana ilişkin ulusal ve uluslararası ticaret hukuku, kamu hukuku ve özel hukuk gibi mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilmeX