GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar.
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir.
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır.
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar.
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar.
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar.
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır.
Türk İnkılâbının, millî ve milletlerarası niteliklerini bilir.
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazanır.
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar
2. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri
3. Hafta  Eğitim Alanında yapılan İnkılaplar
4. Hafta   Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
5. Hafta  Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
6. Hafta  Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
7. Hafta  Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
8. Hafta   Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
11. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938)
12. Hafta  Atatürk İlkeleri
13. Hafta  Bütünleyici İlkeler
14. Hafta   II. Dünya Savaşı
15. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Yapısalcı Eğitim doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret alanına ilişkin olarak uluslararası ticaret yönetimi, uluslararası lojistik, uluslararası işletme ve hukuk bilimleri alanlarında teorik alt yapıya ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma
2
Ulusal ve uluslararası ticari örgüt ve birliklerde, gümrüklerde, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin ekonomi müşavirliklerinde, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Dış Ticaret Ataşelikleri gibi kamu ve özel sektör kuruluşlarında görev alabilecek mesleki yetkinlikleri kazanma
3
Uluslararası ticaret alanı ile ilişkili işletme, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olma
4
Uluslararası ticaretin tüm alanlarında etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilme
5
Uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin ve entegrasyonların farkında olarak alanıyla ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilme
7
Alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hakim olma
8
Ulusal ve uluslararası projelerde ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilme
9
Kendi alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilme
10
İhracat, ithalat, vergilendirme, bölgesel işbirlikleri ve örgütlenmeler, serbest bölge uygulamaları ve diğer uluslararası ticaret faaliyetlerini yürütebilecek teorik ve pratik bilgi ve beceriye sahip olma
11
Ulusal ve uluslararası lojistik faaliyetlerini yürütebilecek taşıma, depolama, tedarik zinciri yönetimi, risk ve sigorta gibi konularda bilgi ve beceriye sahip olma
12
Uluslararası ticaret faaliyetlerini gerçekleştirmek için gereken yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olma
13
Uluslararası ticari operasyonları yönetebilmede alana ilişkin ulusal ve uluslararası ticaret hukuku, kamu hukuku ve özel hukuk gibi mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilme