GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE KALİTE YÖNETİMİ/SAKI301
Dersin Adı: SAĞLIK İŞLETMELERİNDE KALİTE YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Zekai Öztürk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/zozturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zozturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalite kavramını kavrar
Kalite iyileştirme çalışmalarını kavrar ve uygular
Toplam kalite yönetimini kavrar
Kalite sistem belgelerini kavrar





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kalite kavramı, kaliteyi oluşturan temel faktörler
2. Hafta  Kalite öncüleri ve Japon kalite kontrol sistemi
3. Hafta  Toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri
4. Hafta  Kalite çemberleri
5. Hafta  Sağlık kurumlarında sürekli kalite iyileştirme
6. Hafta  Kalite iyileştirmede kullanılan temel araçlar
7. Hafta  Kalite iyileştirmede kullanılan temel araçlar
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Kalite iyileştirmede kullanılan yönetsel araçlar
10. Hafta  Kalite iyileştirmede kullanılan yönetsel araçlar
11. Hafta  Kalite sisteminin kurulması
12. Hafta  Standardizasyon ve Kalite
13. Hafta  ISO 9001 Kalite Güvence sistemleri
14. Hafta  Sağlık hizmetlerinde kullanılan kalite standartları
15. Hafta  Kamu hastanelerinde kalite çalışmaları
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kaya, S. (2005), Sağlık Kurumlarında Sürekli Kalite İyileştirme, Pelikan Yayınevi, Ankara. Dhillon, B.S., (2007), Reliability Technology, Human Error, and Quality in Health Care, CRC Press, USA. Stoecklein, M. (2005), “Quality Improvement Systmes, Theories, and Tools”, (Edit. Scott B. Ransom, Maulik s. Joshi, and David B. Nash), The Healthcare Quality Book; Vision, Stretegy, and Tools, Health Administration Press, Washington. Leebov, W. and Ersoz, CJ. (1991), The Health Care Manager’s Guide To Continuous Quality Improvement, American Hospital Publishing, USA.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, finans, muhasebe, ekonomi, pazarlama, hukuk bilimleri, sağlık bilimleri alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Hastane yöneticisi, uzman yardımcısı, sağlık subayı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve askeriyede çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama, genel muhasebe), hukuk ve maliye bilgisine sahip olmaX
4
Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında Türkçe, yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Sağlık ve gelişmişlik düzeyi ilişkisi, toplumun sağlık statüsü, sağlığın belirleyicileri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahip olmak amacıyla konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Liderlik ve girişimcilik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma.
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.X
10
Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma.
11
Yönetsel karar vermede istatistiksel, kantitatif ve ekonomik analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
12
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.X
13
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama.X