GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE-I/ING-101
Dersin Adı: İNGİLİZCE-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kendilerini tanıtabilir ve kelimeleri kodlayabilirler, sayıları kullanabilir ve binaların katlarını sorabilirler.
Kişisel bilgileri sorup öğrenebilirler, günler ve saatler hakkında konuşabilirler.
Günlük yaşantıları hakkında konuşabilirler, yazabilirler, karşılık verebilirler.
Boş zaman faaliyetleri hakkında soru sorabilirler, konuşabilirler, sevdiği ve sevmediği şeyler hakkında konuşabilirler.
Yiyecek ve içecek siparişi verebilirler, aile bireylerinin ilişkileri hakkında konuşabilirler.
Şehirdeki değişik yerleri isimlendirebilirler, yol tarifi sorabilirler ve yapabilirler, mobilyalar ve evin kısımları hakkında konuşabilirle
Yardım teklif edebilir ve yardım tekliflerini kabul edebilirler, bir şeyin tarihini verebilirler.
Yetenekler hakkında konuşabilirler, randevu alabilir ve verebilirler, ricada bulunabilirler, mesleklerini yazılı olarak açıklayabilirler.
İnsanların o anda ne yapıyor olduklarını genellikle ne yaptıklarıyla kıyaslayabilirler, sorunları hakkında konuşabilirler.
İnsanların geçmişte nerede olduklarını söyleyebilirler, bir şeyin ne kadar iyi olduğunu ifade edebilirler, gelecekle ilgili planlar yapabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders Tanıtımı
2. Hafta  Alfabe, Meslekler, Sınıf dili, Çoğullar
3. Hafta  Ülkeler/Milliyetler, Olmak Fiili: Olumlu/olumsuz ifadeler, sorular ve kısa cevap
4. Hafta  Günlük Hayat, Sıklık Zarfları, Geniş Zaman
5. Hafta   Boş vakit faaliyetleri, Geniş Zaman / Sorular
6. Hafta  iyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri - Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
7. Hafta  iyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri- Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Şehirdeki Yer Adları, Mevcudiyet, Okuma ve Yazma
10. Hafta  Yol Tarifi, Mobilya / Evin Bölümleri, Şimdiki Zaman
11. Hafta   Bir Odanın Tasvir Edilmesi, Aylar, Tarihler
12. Hafta  - …e bilmek fiili, Dinleme ve Konuşma, Rica Cümleleri
13. Hafta   Meslekler ve İlgili Fiiller, Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman
14. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
15. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim üyesi notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
4
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
68
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, finans, muhasebe, ekonomi, pazarlama, hukuk bilimleri, sağlık bilimleri alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Hastane yöneticisi, uzman yardımcısı, sağlık subayı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve askeriyede çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.
3
Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama, genel muhasebe), hukuk ve maliye bilgisine sahip olma
4
Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma.
5
Akademik hayatta ve iş hayatında Türkçe, yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel ve Türkiye özelinde öğrenme.
7
Sağlık ve gelişmişlik düzeyi ilişkisi, toplumun sağlık statüsü, sağlığın belirleyicileri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahip olmak amacıyla konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.
8
Liderlik ve girişimcilik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma.X
9
Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görme, anlama, yorumlama ve yaratıcı fikirler üretme konusunda yetenek sahibi olma.
10
Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma.
11
Yönetsel karar vermede istatistiksel, kantitatif ve ekonomik analizler yapabilme ve alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme.
12
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.
13
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama.