GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ VE PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİ (SEÇ)/CALI408
Dersin Adı: İŞ VE PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Türker TOPALHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/topalhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  topalhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İş değerlendirmesi kavramı öğrenilir.
İş değerlendirme süreçleri ve yöntemleri ayrıntılı olarak öğrenilir.
Performans değerlendirme kaynakları ve bu kaynakların avantaj ve dezavantajları açıklanır.
Performans değerlendirmesinin çıktıları yerleştirme ve terfi gibi insan kaynakları yönetim aktivitelerine uygulanır.
Dünya'da ve Türkiye'deki iş ve performans değerlendirmesi yöntemleri değerlendirilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Ücretin Kavramsal Çerçevesi
3. Hafta  Ücret Yönetimi
4. Hafta  İşe Dayalı Ücret Sistemleri
5. Hafta  İş Değerlemesi Kavramsal Yaklaşım
6. Hafta  İş Değerleme Sürecinin Aşamaları
7. Hafta  Sayısal Olmayan Yöntemler ve Puan Yöntemi
8. Hafta  Sınav Haftası
9. Hafta  Faktör Karşılaştırma Yöntemi
10. Hafta  İnsan Kaynaklarında Ücretlendirme
11. Hafta  İnsan Kaynaklarında İş Değerlemesi
12. Hafta  İnsan Kaynaklarında İş Değerlemesi
13. Hafta  Performans Değerlendirme Yöntem ve Kaynakları
14. Hafta  Performans Değerlendirmesi Yapma
15. Hafta  Performans Değerlendirmesini Kullanma
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türker Topalhan: İş Değerlendirmesi, Ankara 1989 Hüseyin Akyıldız: İş Değerlendirmesi, Ankara 2013 Gültekin Yıldız,Özlem Balaban: İş Değerleme ve Ücret Yönetimi,Sakarya 2006 Michael Armstrong:The Job Evaluation Handbook, London 2003 Brannick, M. T., Levine, E. L. ve Morgeson, F. P. (2007). Job and work analysis: Methods, research, and applications for human resource management (2. baskı). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
2
30
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.X
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.X
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.X
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.X
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.X
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.X