GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU (SEÇ)/ISLE302
Dersin Adı: KIYMETLİ EVRAK HUKUKU (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. HASAN OCAKTAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ocaktan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ocaktan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kıymetli evrakı tanımlayabilir ve Kıymetli evrak türlerini sınıflandırabilir.
  Kıymetli evrak türleri hakkında bilgi sahibi olur.
 Kıymetli evrak türlerini ve bunların unsurlarını açıklayabilir.
 Kıymetli evrak düzenleyebilir.
Kambiyo senetlerinin hukuki geçerliliğini analiz edebilir.
 Kambiyo senedine özgü takip yapabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Borçlar Hukuku
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kıymetli evrakın tanımı
2. Hafta  Kıymetli evrak teorileri
3. Hafta  Kıymetli evrakın genel özellikleri
4. Hafta   Kıymetli evrakın devri
5. Hafta  Kıymetli evrak türleri
6. Hafta  Kıymetli evrakta tür değistirme
7. Hafta  Kıymetli evrakın zıyai ve iptali
8. Hafta   Sınav
9. Hafta  Kambiyo senetleri ve özellikleri
10. Hafta  Kambiyo senetlerinin sınıflandırılması
11. Hafta  Poliçe kavramı ve sekil sartları
12. Hafta  Poliçe
13. Hafta  Bono
14. Hafta    Çek
15. Hafta  Çek
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kıymetli Evrak Hukuku Ders Notları, Soru Örnekleri Prof. Dr. Mehmet Bahtiyar 13. Bası 2016
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
133
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.X
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.X
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.X
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.X
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.X
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.X