GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (SEÇ)/CALI308
Dersin Adı: ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yücel UYANIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yuyanik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yuyanik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler Avrupa Birliği sosyal politikasını öğrenir.
Öğrenciler ILO’nun tarihi gelişimini ve amaçlarını öğrenir.
Öğrenciler ILO'nun yapısını öğrenir.
Öğrenciler uluslararası çalışma hukuku hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenciler çalışma hayatındaki üçlü yapı ve sosyal diyalog hakkında bilgi sahibi olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Sosyal Politika, Uluslararası Sosyal Politika
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası sosyal politika ihtiyacını ortaya çıkaran gelişmeler
2. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın amaçları
3. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın öncüleri
4. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın tarihsel gelişimi
5. Hafta  Uluslararası Çalışma Ofisi
6. Hafta  İlk Uluslararası Sözleşmeler
7. Hafta  İlk Uluslararası Çalışma Konferansı, Uluslararası Çalışma Örgütü'nün kuruluşu
8. Hafta  Vize
9. Hafta  ILO'nun sosyal politika anlayışı
10. Hafta  ILO'nun kuruluş amaçları
11. Hafta  Üçlü Yapı
12. Hafta  Üçlü yapının çalışma şekli ve amaçları
13. Hafta  ILO'nun organları
14. Hafta  ILO'nun organlarının görevleri
15. Hafta  ILO sözleşmeleri
16. Hafta  ILO tavsiye kararları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Abdülkadir ŞENKAL,Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Yayınları, İstanbul 2005. Mesut GÜLMEZ, Uluslararası Sosyal Politika,Ankara 2000. Gürol ÖZCÜRE, Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikası ve Türkiye, Derin Yayıncılık, 2013. Aziz ÇELİK, AB Sosyal Politikası, Kitap Yayınevi, 2006. Berrin C. ATAMAN, Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Politikası, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  *
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.X