GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞGÜCÜNÜN YAŞLANMASI VE İSTİHDAM (SEÇ)/CALI207
Dersin Adı: İŞGÜCÜNÜN YAŞLANMASI VE İSTİHDAM (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yücel UYANIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yuyanik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yuyanik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nüfus ve nüfus kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
Nüfus yaşlanmasının sosyo-ekonomik etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
Nüfusun yaşlanmasına yönelik sosyal politikalar hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye'de ve dünyada nüfusun yaşlanması problemi hakkında bilgi sahibi olur.
Nüfusun yaşlanmasının ileride yaratacağı problemler hakkında bilgi sahibi olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Çalışma Ekonomisine Giriş İşgücü Piyasaları
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demografinin kavramsal çerçevesi
2. Hafta  nüfus kuramları
3. Hafta  nüfus politikaları
4. Hafta  nüfusun gelişimi
5. Hafta  Yaşlılık kavramı
6. Hafta  Demografik değişim
7. Hafta  Demografik değişimin sosyo-ekonomik etkileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Dünya nüfusunun yaşlanma süreci
10. Hafta  Türkiye'de nüfusun yaşlanma süreci
11. Hafta  Yaşlanmanın ekonomik etkileri
12. Hafta  Yaşlanmanın işgücü piyasasına etkileri
13. Hafta  sosyal politika açsından yaşlılık
14. Hafta  Nüfusun yaşlanması ve sosyal güvenlik
15. Hafta  Nüfusun yaşlanması ve eğitim
16. Hafta  Nüfusun yaşlanması ve sağlık
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Carlo M. Cipolla, Dünya Nüfusunun İktisat Tarihi, ÖTÜKEN NEŞRİYAT, İstanbul, 1999; Emel Başar, Demografiye Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara, 2012; Salih Şahin,Nüfus Gerçeği & Geçmiş Günümüz ve Gelecekte GAZİ KİTABEVİ, Ankara, 2011; Massimo Livi Bacci, Avrupa'da Nüfus Hareketleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2009; Şengül Hablemitoğlu, Emine Özmete, Yaşı Refahı, Kilit yayınları, Ankara, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.X
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.X
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.X
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.X
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.X
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.X