GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYENİN TOPLUMSAL YAPISI/CALI404
Dersin Adı: TÜRKİYENİN TOPLUMSAL YAPISI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Erdinç YAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/erdincy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdincy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı İmparatorluğunun Türkiye Cumhuriyeti üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur
Türkiye Cumhuriyetinin ekonomik ve sosyal yapısını öğrenir
Türkiye Cumhuriyetinin siyasi tarihi hakkında bilgi sahibi olur
Toplumsal değişimin dinamiklerini Türkiye açısından yorumlar
Batılılaşma kavramı ve bu kavrama ilişkin tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Toplumu,
2. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti üzerinde Osmanlı Birikiminin Etkisi,
3. Hafta  Türkiye'de toplumsal değişimin dinamikleri,
4. Hafta  Türk Sanayileşmesi,
5. Hafta  Türk Modernleşmesi,
6. Hafta  Türkiye'de Orta Sınıflaşma,
7. Hafta  Türk Bürokrasisi,
8. Hafta  Vize sınavı,
9. Hafta  Batılılaşma kavramı ve Türkiye'de Batılılaşma,
10. Hafta  Cemil Meriç'in Batılılaşma Teorisi,
11. Hafta  Kemal Tahir'in Batılılaşma Teorisi,
12. Hafta  Attila İlhan'ın Batılılaşma Teorisi,
13. Hafta  Kadro Hareketi,
14. Hafta  Türkiye'de Toplum ve Siyaset,
15. Hafta  Türk Sağı,
16. Hafta  Türk Solu,
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BİLGİN, Vedat; Türkiye'de Değişimin Dinamikleri, Ankara, 2012. Bilge, Muhittin; Batılılaşma-Sivil Toplum-Cuntacılık, Ankara, 2002. İNALCIK, Halil; Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ, İstanbul, 2010. KÖPRÜLÜ, Fuad; Osmanlı İmparatorluğunun Kuruluşu, Ankara, 2003. KÜÇÜKÖMER, İdris; Düzenin Yabancılaşması, İstanbul, 2001. YAZICI, Erdinç; Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Ankara, 2017.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
5
75
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.X
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.X
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.X
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.X
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.X