GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANAYASA HUKUKU/KAMU103
Dersin Adı: ANAYASA HUKUKU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. ÖMER KESKİNSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/okeskin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  okeskin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler anayasa Hukuku hakkında bilgi edinirler.
Öğrenciler güncel anayasa hukuku sorunlarını tartışırlar.
Öğrenciler anayasacılık hareketlerinin amacını öğrenirler.
Öğrenciler siyasi iktidarın kaynağı ve özeliklerini öğrenirler.
Öğrenciler yasama yürütme ve yargı erkleri hakkında bilgi edinirler.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anayasa kavramı
2. Hafta  Anayasa çeşitleri
3. Hafta  Devlet
4. Hafta  Devletin unsurları
5. Hafta  Devlet türleri
6. Hafta  Hukuk devleti
7. Hafta  Sosyal devlet
8. Hafta  vize sınavları
9. Hafta  Hükümet sistemleri
10. Hafta  Başkanlık sistemi
11. Hafta  Yarı-başkanlık sistemi
12. Hafta  Parlamenter sistem
13. Hafta  Meclis hükümeti sistemi
14. Hafta  Seçim hukuku
15. Hafta  Seçim sistemleri
16. Hafta  Anayasa Yargısı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Anayasa hukukuyla ilgili genel eserler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
16
0
0
 Rapor hazırlama
16
0
0
 Sunu hazırlama
16
0
0
 Sunum
16
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
16
2
32
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
16
1
16
 Diğer
16
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.X
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.