GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-I/TÜR-101
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dil, kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar.
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını bilir ve örnekleriyle gösterir.
Türk dilinin tarihi gelişimini ve dönemsel özelliklerini açıklar.
Yazım kurallarını bilir ve uygular.
Noktalama işaretlerini, özelliklerini ve nasıl kullanılacaklarını bilir.
Düşünme çeşitlerini (bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme) bilir ve uygular.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bildirim, dil ve dilin özellikleri.
2. Hafta  Dil ve düşünce ilişkisi.
3. Hafta  Ana dili, bağlam, dil, söz, sembol ve imaj kavramları.
4. Hafta  Kültür: Dil ve kültür ilişkisi, kültür çeşitleri.
5. Hafta  Medeniyet.
6. Hafta  Dilekçe yazımı.
7. Hafta  Yeryüzündeki diller: Dillerin doğuşu, türleri, sınıflandırılması.
8. Hafta  Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri.
9. Hafta  Türk dilinin tarihî dönemleri ve gelişmesi.
10. Hafta  Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
11. Hafta  Dil bilgisi ve bölümleri: Ses ve şekil bilgisi.
12. Hafta  Türkiye Türkçesine yabancı dillerden geçen ögeler.
13. Hafta  Yazım kuralları ve uygulaması.
14. Hafta  Noktalama işaretleri ve kullanımlarıyla ilgili uygulamalar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
5
4
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika, işgücü piyasaları, endüstri ilişkileri, iş ve sosyal güvenlik hukuku, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi konularında teorik ve pratik bilgiler edinme, mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.
3
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme.X
6
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında ve bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
7
Öncelikle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, İŞKUR, SGK ve sendikalar olmak üzere kamu ve özel sektörde istihdam edilebilmek için gerekli mesleki yetkinlikleri kazanma.
8
Sosyal politikayı ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
9
İşgücü piyasalarının işleyişi ve işsizlik, istihdam, gelir dağılımı ve ücret konusunda kavramsal çerçeveye hakim olma.
10
İş hukukunun ortaya çıkış nedenleri, hukuki kaynakları ve uygulanması konularında bilgilere sahip olma.X
11
Çalışma yaşamının sosyolojik boyutu ve çalışma kavramının sosyolojik yönü hakkında bilgilere sahip olma.X
12
Çalışma hayatı açısından birey, grup, örgüt ve toplum ilişkisini kurma becerisine sahip olma.X
13
Sosyal politika alanında bilimsel değerlere uygun olarak hareket etme ve edindiği becerileri sorumluluk ilkesi çerçevesinde çalışma hayatında kullanma.