GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYEDE VE DÜNYADA SENDİKACILIK (SEÇ)/CALI303
Dersin Adı: TÜRKİYEDE VE DÜNYADA SENDİKACILIK (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Erdinç YAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  erdincy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdincy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ortaçağ'da Batı Avrupa ve Loncalar hakkında bilgi sahibi olunur.
Osmanlı Sosyo-kültürel Yapısı öğrenilir.
İşçi Hareketlerinin Yeni Gündemi hakkında bilgi sahibi olunur
1980 Sonrası Gelişmeler hakkında bilgi sahibi olunur.
Türkiye'de İşçi Hareketlerinin Doğuşu hakkında bilgi sahibi olunur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İşçi Hareketleri
2. Hafta   İşçi Organizasyonlarının Ortaya Çıkışı
3. Hafta  Osmanlı'da Çalışma Hayatı
4. Hafta  1980 kriz dönemi
5. Hafta  1989 ilkbahar işçi eylemleri
6. Hafta  İşçi haklarının Osmanlı'dan devraldığı miras
7. Hafta  sanayileşme sürecinde işçi hakları
8. Hafta  Sınav Haftası
9. Hafta  demokratikleşme taleplerinin yükselişi
10. Hafta  nitelikli işgücüne talebin artması
11. Hafta  teknolojik değişim ve sendikalar
12. Hafta  İş tanımının değişmesi
13. Hafta  sendikaların zayıflaması
14. Hafta  Sendikaların yok olması
15. Hafta  Yeni işveren politikaları
16. Hafta  İşçi sendikalarının sorunları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Osmanlı'dan Günümüze Türk İşçi Hareketi, Erdinç Yazıcı, A Kitap, 7. Baskı, 2010. Dünyada ve Türkiye'de Sendikacılık, Adnan Mahiroğulları, Ekin Kitabevi Yayınları, 2. Baskı, 2013. Vesayetten Siyasete Türkiye'de Sendikacılık (1946-1967), Aziz Çelik, İletişim Yayınevi, 2010. Sendikacılık ve Siyaset, Alparslan Işıklı, İmge Kitabevi Yayınları, 6. Baskı, 2005. Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Sendikacılık, Seyhan Erdoğdu, İmge Kitabevi Yayınları, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX