GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYRUKLUK VE YABANCILAR HUKUKU (SEÇ)/ULUS318
Dersin Adı: UYRUKLUK VE YABANCILAR HUKUKU (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mehmet Emin ÇAĞIRAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcagiran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meminca@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uyrukluğun (Vatandaşlık) hukuki boyutunu öğrenir.
Vatandaşın hak ve yükümlülüklerine dair bilgi edinir.
Vatandaş ve yabancı arasında hukuki ayrımı analiz eder.
Yabancıların hak ve yükümlülüklerini öğrenir.
Yabancı, azınlık, göçmen, mülteci gibi kavramlar arasındaki farkları bilir.
Devlet-vatandaş ilişkilerinin hukuki boyutunu analiz eder.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uyrukluk ve Yabancılar Hukuku'nun temel özellikleri
2. Hafta  Uyrukluk ve Yabancılar Hukuku'nun uluslararası boyutları
3. Hafta  Türk vatandaşlık hukukunun kaynakları
4. Hafta  Gerçek ve tüzel kişiler için Türk vatandaşlığının koşulları
5. Hafta  Türk vatandaşlığının kazanılması
6. Hafta  Türk vatandaşlığının kaybedilmesi
7. Hafta  Türk vatandaşlığından çıkma
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Vatandaşlıkla ilgili kararlara hukuki başvuru yolları
10. Hafta  Vatandaşlıkla alakalı ihtilaflar ve çözüm yolları
11. Hafta  Yabancılar hukukuna genel bakış
12. Hafta  Yabancıların sosyal ve ekonomik hakları
13. Hafta  Yabancıların siyasi hakları
14. Hafta  Örnek olay incelemeleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Vahid Doğan, Hasan Odabaşı, Vatandaşlık ve Yabancılar Hukuku, Ankara: Seçkin, 2004; Rona Aybay, Yabancılar Hukuku, İstanbul: Bilgi Üni. Yayınları, 2011; Mark Evans et al., Citizenship: Issues and Action, Toronto: Prentice Hall, 2000. YARDIMCI KAYNAKLAR: Ergin Nomer, Türk Vatandaşlık Hukuku, İstabul: Turhan, 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olma
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olma
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olma
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olma
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX