GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İKTİSAT (SEÇ)/IKTI424
Dersin Adı: ULUSLARARASI İKTİSAT (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Özge Aynagöz Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aynagoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aynagoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası iktisat kuramı ve bundaki gelişmeleri değerlendirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dış Ticarete İlk Yaklaşımlar: Merkantilistler, David Hume
2. Hafta  Adam Smith: Mutlak Üstünlükler Kuramı
3. Hafta  David Ricardo: Karşılaştımalı Üstünlükler Kuramı
4. Hafta  J. S. Mill
5. Hafta  A. Marshall
6. Hafta  Heckscher Ohlin: Faktör Donatımı Kuramı
7. Hafta  H-O Sonrası Dış Ticaret Kuramları: Keesing, Kenen, Vernon
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Linder: Tercihlerin Benzerliği ve Endüstri içi Ticaret
10. Hafta  Dış Ticaret Politikası
11. Hafta  Dış Ticaret Politikası: Amaçları
12. Hafta  Dış Ticaret Politikası: Amaçları
13. Hafta  Dış Ticaret Politikası Araçları: Gümrük Tarifeleri
14. Hafta  DTÖ Sistemi: Rolü ve İşleyişi
15. Hafta  DTÖ Sistemi: Rolü ve İşleyişi
16. Hafta  Bölgesel Ekonomik Birleşmeler
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BHAGWATI, J. (ed.), Internatinal Trade, Pengiun Modern Economics. BLAUG, M. Economic Theory in Retrospect, R. D. Unwin, Illinois. DILLARD, D. (1960) The Economics of John Maynard Keynes: The Theory of Monetary Economy, Crosby Lookwood, Sons. ELLIS, H.S. Metzler, Readings in The Theory of International Trade, George Allen and Unwin. KAZGAN, G. İktisadi Düşünce ve Politik İktisadın Evrimi, Bilgi Yayınevi, Ankara. KİBRİTÇİOĞLU, A. (ED.), Uluslararası (Makro) İktisat, Ankara, 1996. LASSUDRIE-DUCHENE, (ed.), Exchange Internatinal et Croissance, Economica, Paris. RICARDO, D. (1817), Principals of Political Economy, ed. R.M. Hartwell, Pelican Classics. SALVATORE, G. International Economics SCHUMPETER, J. History of Economic Analysis, Allen and Unwin. SEYİDOĞLU, H. Uluslararası İktisat, Güzem Yayınları, İstanbul, 2003. SIROEN, Jean-Marc, (1988), La Theorie de l’echange International en Concurrence Monopolistiqufe: Une Comparasion des Modeles”, Revue Economique, No. 3, 51
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX