GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (SEÇ)/CALI308
Dersin Adı: ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mehmet Merve ÖZAYDIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozaydin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozaydin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler Avrupa Birliği sosyal politikasını öğrenir.
Öğrenciler ILO'nun tarihi gelişimini ve amaçlarını öğrenir.
Öğrenciler ILO'nun yapısını öğrenir.
Öğrenciler uluslararası çalışma hukuku hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenciler çalışma hayatındaki üçlü yapı ve sosyal diyalog hakkında bilgi sahibi olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası sosyal politika ihtiyacını ortaya çıkaran gelişmeler
2. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın amaçları
3. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın öncüleri
4. Hafta  Uluslararası sosyal politikanın tarihsel gelişimi
5. Hafta  Uluslararası Çalışma Ofisi
6. Hafta  İlk Uluslararası Sözleşmeler
7. Hafta  İlk uluslararası çalışma konferansı- Uluslararası Çalışma Örgütü'nün kuruluşu
8. Hafta  Vize
9. Hafta  ILO'nun sosyal politika anlayışı
10. Hafta  ILO'nun kuruluş amaçları
11. Hafta  Üçlü yapı
12. Hafta  Üçlü yapının çalışma şekli ve amaçları
13. Hafta  ILO'nun organları
14. Hafta  ILO'nun organlarının görevleri
15. Hafta  ILO sözleşmeleri
16. Hafta  ILO tavsiye kararları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Abdülkadir ŞENKAL,Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Yayınları, İstanbul 2005. Mesut GÜLMEZ, Uluslararası Sosyal Politika,Ankara 2000. Gürol ÖZCÜRE, Avrupa Birliği'nin Sosyal Politikası ve Türkiye, Derin Yayıncılık, 2013. Aziz ÇELİK, AB Sosyal Politikası, Kitap Yayınevi, 2006. Berrin C. ATAMAN, Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Politikası, Ankara, Siyasal Kitabevi, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olma
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olma
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilme
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olma
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olma