GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ASYA- PASİFİK (SEÇ)/ULUS208
Dersin Adı: ASYA- PASİFİK (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bilal Karabulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bkarabulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bkarabulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Asya-Pasifik coğrafyasını ve ülkelerini öğrenir.
Asya-Pasifik'teki tarihsel gelişmeleri öğrenir.
Soğuk Savaş döneminde Asya-Pasifik'teki uluslararası gelişmeleri öğrenir.
ABD'nin dış politikasında Asya-Pasifik'in önemini öğrenir.
Çin'in dış politikasında Asya-Pasifik'in önemini öğrenir.
Rusya'nın dış politikasında Asya-Pasifik'in önemini öğrenir.
Asya-Pasifik'teki güncel uluslararası meseleleri analiz eder.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Ders konusunun, planının ve usulünün tanıtılması. Asya-Pasifik ile ilgili coğrafi bilgiler
2. Hafta  Asya-Pasifik ülkeleri
3. Hafta  19. yüzyılda Asya-Pasifik
4. Hafta  I. Dünya Savaşı'nda Asya-Pasifik
5. Hafta  II. Dünya Savaşı'nda Asya-Pasifik
6. Hafta  Soğuk Savaş döneminde Asya-Pasifik
7. Hafta  Kore Savaşı
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Vietnam Savaşı
10. Hafta  Soğuk Savaş sonrası Asya-Pasifik
11. Hafta  Rusya'nın dış politikası ve Asya-Pasifik
12. Hafta  ABD'nin dış politikası ve Asya-Pasifik
13. Hafta  Çin'in dış politikası ve Asya-Pasifik
14. Hafta  Asya-Pasifik'teki diğer devletlerin dış politikaları
15. Hafta  Asya-Pasifik ile ilgili uluslararası güncel meseleler
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Fahir Armaoğlu, 20 Yüzyıl Siyasi Tarihi: 1914-1995,16.Baskı İstanbul: Alkım Yayınevi, 2007; Zbigniew Brzezinski, The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geostrategic Implications, New York: Basic Books, 1997 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Nuraniye Hidayet Ekrem, Çin Halk Cumhuriyeti Dış Politikası: 1950-2000, Ankara: Avrasya Stratejik Araştırmalar Merkezi Yayınları, 2003; Barış Adıbelli, Osmanlı'dan Günümüze Türk Çin İlişkileri, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2007; Henry Kissinger, Diplomacy, New York: Simon & Schuster, 1994.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilme
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX