GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE - AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ/ULUS402
Dersin Adı: TÜRKİYE - AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Haydar ÇAKMAK, Doç. Dr M. Nail ALKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hcakmak http://websitem.gazi.edu.tr/site/nailalkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hcakmak@gazi.edu.tr nailsecret@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkilerinin dış politika amaçları ve Türkiye ile bağlantılı ilişkilerini öğrenir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili teorik bilgileri bilir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili tarihsel arka planını öğrenir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkilerinin amaçlarını bilir.
II. Dünya Savaşı'ndan Ankara Anlaşması'na kadarki olan olayları öğrenir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri'nde Ankara Anlaşması'ndan Soğuk Savaşın bitimine kadar olan gelişmeleri bilir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri'nde Soğuk Savaş'ın bitiminden 11 Eylül terör saldırılarına kadarki dönemi bilir.
Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak en son güncel konuları öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili teorik bilgiler
2. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili tarihsel arka plan
3. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak sınıflandırmalar
4. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak sınıflandırmalar
5. Hafta  Türkiye-AB ilişkilerinde Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’nun kuruluşundan günümüze kadarki süreç
6. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri'nde 6. haftaya kadar işlenen konuların özeti
7. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak Cumhuriyet tarihi dönemi incelenmeleri
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak II. Dünya Savaşı'ndan Ankara Anlaşması'na kadarki olan olaylar
10. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak 1973 Kıbrıs Barış Harekatı'ndan Soğuk Savaş'ın sonuna kadarki olan olaylar
11. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak Soğuk Savaş'ın bitiminden 11 Eylül terör saldırılarına kadarki dönem
12. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak 11 Eylül'den 2012'ye kadar olan gelişmeler
13. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili olarak 13. Haftaya kadar olan konuların özeti
14. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkileri ile ilgili son güncel gelişmeler
15. Hafta  Türkiye Avrupa Topluluk İlişkilerinin geleceğiyle ilgili değerlendirmeler
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Haydar Çakmak, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri,Ankara, Platin Yayınları,2007;Yannis Stivachtis,Meltem Müftüler Baç,Turkey European Union Relations: Dilemmas, Opportunities and Constraints, Lexington Books,2008 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Rıdvan Karluk,Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak, İstanbul, Beta Yayınları,2003; Şaban H. Çalış,Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri Kimlik Arayışı Politik Aktörler ve Değişim, Ankara,Nobel Yayın Dağıtım,2006;Paul T. Levin, Turkey and the European Union: Christian and Secular Images of Islam, Newyork, Palgrave Macmillan, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX