GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AVRUPA BİRLİĞİNİN KURUMSAL YAPISI/ULUS404
Dersin Adı: AVRUPA BİRLİĞİNİN KURUMSAL YAPISI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Nail Alkan/ Asistan: Arş. Gör. Serdar Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nailalkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nailalkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Avrupa Birliği’nin kurumsal yapısının amaçlarını ve yapısını bilir.
Avrupa Birliği'nin Kurumsal yapısı hakkında teorik bilgileri öğrenir.
Avrupa Birliği'nin Kurumsal yapısı hakkında tarihsel arka planı öğrenir.
Avrupa Birliği'nin Kurumsal yapısının Türkiye ile bağlantılı ilişkilerini öğrenir.
Avrupa Birliği'nin 1990'lar Sonrası Yaptığı Antlaşmaların kurumsal yapıya katkılarını bilir.
Avrupa Birliği'nin Kurumsal yapısı hakkında II. Dünya Savaşı'ndan Lizbon Antlaşması'na kadarki olayları öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’nun Kuruluşundan Günümüze Kadarki Kurumsal Süreç
2. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı Hakkında Teorik Bilgiler
3. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı Hakkında Tarihsel Arka Plan
4. Hafta  Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı Hakkında Sınıflandırmalar
5. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı ve Türkiye Arasındaki İlişkiler
6. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı ve Türkiye İlişkileri'nin Pozitif Yararları
7. Hafta  Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı Hakkında 6. Haftaya Kadar İşlenen Konuların Özeti
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı ile Bağlantılı Türkiye'nin Üyelik Süreci
10. Hafta  Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı Hakkında II. Dünya Savaşı'ndan Lizbon Antlaşması'na Kadarki Dönem
11. Hafta  Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı ile Türkiye İlişkileri Hakkında Soğuk Savaş'ın Bitiminden 11 Eylül'e Kadarki Dönem
12. Hafta  Avrupa Birliği'nin Kurumsal Yapısı Hakkında 11 Eylül'den Günümüze Kadarki Dönem
13. Hafta  1990'lar Sonrası Avrupa Birliği Kurumsal Yapısını Değiştiren Antlaşmalar
14. Hafta  Avrupa Birliği Kurumlarının 1990'lar Sonrası Yaptığı Antlaşmaların Türkiye'ye Katkıları
15. Hafta  Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı Hakkında 14. Haftaya Kadar İşlenen Konuların Özeti
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Nail Alkan (Edt.), The Future of the European Union, Ankara: Barış Kitapevi, 2007; Ruşen Keleş, Ayşegül Mengi, Avrupa Birliği'nin Bölge Politikaları, İstanbul: Cem Yayınları, 2013 ÖNERİLEN KAYNAKLAR: Burak Tangör, Avrupa Birliğinin Dış Güvenlik ve Savunma Politikaları: OGSP, İstanbul: Seçkin Yayıncılık, 2013; Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri: Bir Çıkmaz Sokak, İstanbul: Beta Yayınları, 2013; Natalie Tocci, Turkey's European Future: Behind the Scenes of America's Influence on EU-Turkey Relations, New York: New York University Press, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
27
27
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX