GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MESLEKİ İNGİLİZCE IV/IR406
Dersin Adı: MESLEKİ İNGİLİZCE IV
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman Sibel ÖZKIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/sozkin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sozkin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin ihtiyacı olan diplomatik dil becerilerini kazanacaklardır.
Öğrenciler diplomasinin temel kavramlarını anlayabileceklerdir..
Öğrenciler diplomasinin kuralları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Diplomatik yazışma teorilerini ve pratiklerini inceleyebileceklerdir.
Değişik diplomatik yazışmalar arasındaki farkı anlayabileceklerdir.
Diplomatik metinleri ve konuşmaları anlayabileceklerdir.
Öğrenciler mesleki yaşamlarında karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisini kazanacaklardır.
Diplomatik mesaj ve davetiye yazabileceklerdir.
Diplomatik mektupların özelliklerini öğreneceklerdir.
Uluslararası antlaşmaları okuyup anlayabileceklerdir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka ders bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diplomatik yazışma-konuşma Diplomasi Tanımlar
2. Hafta  Çeşitli şekillerde diplomatik yazışma-konuşma
3. Hafta  Notalar Sözlü Nota Yazılı Nota
4. Hafta  Bazı Nota Türleri
5. Hafta  Güven Mektubu Tanımı Örnekleri
6. Hafta  Geri çağrılma mektubu Tanımı Örnekleri
7. Hafta  Atanma Mektubu Ayrılma süreci
8. Hafta  Kelime bilgisi alıştırmaları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Diplomatik diyalog ve metinlerden örnekler
11. Hafta  Diplomatik Mesajlar Tebrik Mesajı Teşekkür Mesajı
12. Hafta  Taziye Mesajı Ulusal yas
13. Hafta  Davetler Resepsiyon daveti Ziyaret kartları Davetiyelerden örnekler
14. Hafta  Antlaşmalar Antlaşma şekli ve içerikleri
15. Hafta  Geçici Anlaşmalar Deklerasyon
16. Hafta  Son Senet
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tulun B.: Diplomatik Yazışma Konuşma Metinlerinden Örnekler Dışişleri Eğitim Merkezi Yayınları N0:68, Ankara,1996 Şentürk T.: Courses on Diplomatic Correspondence Dışişleri Eğitim Merkezi Yayınları N0:66, Ankara,1995
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Soru-Yanıt,Çeviri
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
166
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilme
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olma
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilme
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olma
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX