GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI GÜNCEL SORUNLAR/ULUS403
Dersin Adı: ULUSLARARASI GÜNCEL SORUNLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Cemalettin TAŞKIRAN, Prof. Dr. Haydar ÇAKMAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ctaskiran,http://websitem.gazi.edu.tr/site/hcakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ctaskiran@gazi.edu.tr,taskiranc@yahoo.com,hcakmak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bölgesel problemlerin sebeplerini ve sonuçlarını analiz eder.
Türkiye'nin meselelere yaklaşımını ve politikalarını bilir.
Büyük güçlerin politikalarını mukayese eder ve bu politikaların etkilerini analiz eder.
Türkiye'nin politikaları ile diğer aktörlerin politikaları arasındaki etkileşimleri analiz eder ve öngörülerde bulunur.
Olaylar vasıtasıyla uluslararası sistemin nasıl şekillendirildiğini açıklar.
Uluslararası ve bölgesel meselelerde Türkiye'nin politikalarının doğrularını ve yanlışlarını bilir ve sebeplerini açıklar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin içeriği,amacı ve yöntemi hakkında bilgilendirme
2. Hafta  Ermeni Meselesi'nin ortaya çıkışı
3. Hafta   Büyük Ortadoğu Projesi
4. Hafta  Irak’ın işgali ve yarattığı sorunlar
5. Hafta  Arap Baharı ve bölgeye etkileri
6. Hafta  Suriye meselesi ve Türkiye'nin Suriye politikası
7. Hafta  İsrail Devletinin Kuruluşu ve Ortadoğu’ya etkileri
8. Hafta  Vize sınavı haftası
9. Hafta  Filistin Meselesi ve muhtemel çözüm arayışları
10. Hafta  Kafkaslardaki sorunlar ve sebepleri
11. Hafta  Karabağ meselesi
12. Hafta  Kafkaslarda Çeçen Sorunu
13. Hafta  Gürcistan ve Sorunları:Abhazya sorunu,Osetya sorunu,Ermeni sorunu ve Cevaati bölgesi
14. Hafta  Gürcistan’da Ahıska Türkleri Sorunu
15. Hafta  Arap Baharı ve Suriye olayları
16. Hafta  Final sınavı haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR:Cemalettin Taşkıran,Geçmişten günümüze Karabağ Meselesi,Genelkurmay Basım Evi,1995; Haydar Çakmak,uluslararası İnsani Sorunlar,Ankara:Kripto Kitaplar,2010;Mustafa Öztürk,Belgelerle 1915 Ermeni Meselesi, Bilge Karınca Yayınları,2009;Frederik Coene,The Caucasus:An Introduction,Taylor & Francis,2009. ÖNERİLEN KAYNAKLAR:Taner Akçam,Ermeni Meselesi Hallolunmuştur- Osmanlı Belgelerine Göre Savaş Yıllarında Ermenilere Yönelik Politikalar,İstanbul,İletişim Yayınları,2007;Mark A. Tessler,A History of the Israeli-Palestinian Conflict,Indiana University Press,1994;Ali A. Allawi,The Occupation of Iraq: Winning the War, Losing the Peace,Yale University Press,2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ilişkiler teorileri, siyasî tarih ve uluslararası hukuk alanlarında mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olmaX
2
Uluslararası ilişkiler disiplinin bir gerekliliği olarak hukuk bilimleri, sosyoloji, tarih, ekonomi gibi sosyal bilimler alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma haiz olarak bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
3
Disiplinlerarası bir bilgi birikiminin avantajıyla kaymakamlık, idari yargı hakimliği, diplomatlık, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanmaX
4
Uluslararası ilişkilere yön veren bölgesel ve küresel kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmaX
5
Türkiye ve uluslararası alandaki diğer aktörlerin uluslararası sistemdeki yerini kuramsal, tarihsel ve olgusal bir perspektiften kavrayabilmeX
6
Uluslararası sistemi bölgesel bir perspektifle analiz ederek Ortadoğu, Rusya- Kafkasya, Latin Amerika, Asya- Pasifik, Avrupa, Afrika bölgeleri hakkında tarihsel, eknomik, sosyolojik ve stratejik bakımdan bilgi sahibi olmaX
7
Uluslararası alanda karşılaşılan gelişmeler karşısında uluslarası hukuk açısından yorumlarda bulunabilmeX
8
Günümüz uluslararası sistemi hakkında yorum yapabilmek için XIX. ve XX. yüzyıl siyasî tarihi hakkında bilgi sahibi olmaX
9
Birey, devlet ve sistem analiz düzeylerinde uluslararası ilişkiler teorilerini kullanabilme, analiz yapabilme, hipotez üretebilme ve çözüm önerileri geliştirebilmeX
10
Meslekî, insanî ve bilimsel etik davranışların ve buna dair ilkelerin bilincinde olmaX
11
Uluslararası ilişkiler disiplini ile ilgili gelişmeleri ve literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine ve kaynaklara ulaşma becerisine sahip olmaX
12
Sürekli öğrenme ilkesine bağlı olarak bilişim teknolojilerini ve temel bilgisayar programlarını etkin bir şekilde kullanabilmeX
13
Grup çalışmasına uyumlu, inisiyatif alabilen, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünme yetisine sahip bir biçimde ülkesel, bölgesel ve küresel ölçekte ortaya çıkan sorunlar karşısında çözüm önerileri geliştirebilme, proje, taslak, program, rapor vb. doküman hazırlayabilme becerisine malik olmaX