GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)/IKTI403
Dersin Adı: TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DOÇ. DR. FAHRİYE ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fahriye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fahriye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler iktisat politikasıyla iktisat tarihi arasında ilişkileri öğrenecekler.
Öğrenciler günümüz iktisadi sonuçlarının geçmiş olaylarla olan bağlantısını öğrenecekler.
Tarihsel zaman nedir? Gelecekteki olasılıkları anlamakta tarihsel zamanın önemi öğrenciler tarafından öğrenilecektir.
Geçmiş olayların aynı gelişimi gösteren günümüzdeki olaylarla benzetişiminin kurulabilmesi, öğrenciler tarafından öğrenilecektir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  19. ve 20. yüzyıl Osmanlı Ekonomisi ve Osmanlı sonrası ekonomiye etkileri.
2. Hafta  Yeni Turkiye Cumhuriyetinin başlangıcı olan 1920ler ve 1930lar arasında iktisadi vaziyet.
3. Hafta  1929 Dünya bunalımı sonrasında 1940lara kadar Yeni Cumhuriyetteki devletçi ekonomi.
4. Hafta  1930ların on yılında, İlk ve İkinci Endüstriyel Planlama ve devletin sanayiyi teşviki.
5. Hafta  1940ların ekonomik ve sosyal dönüşümü, ikinci dünya savaşının Türkiye ekonomisi üzerine etkileri.
6. Hafta  1950lerde Endüstriel alanda kamu ekonomisinin ve dış ticaretin gelişimi.
7. Hafta  1960larda Kalkınma planlamasının başlangıcı. 1980'e kadar ki planların ortak özellikleri.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  1980'de İhracata yönelik büyümenin başlangıcı. dış ticaretteki ekonomik dönüşümler ve 1989 daki finansal liberalizasyonunla birlikte ekonomiye etkile
10. Hafta  1990'larda mal, istihdam ve para piyasalarındaki gelişmeler. Kamuda özelleştirmelerin başlangıcı.
11. Hafta  5 Nisan krizi nedenleri ve etkileri. Turkiye'nin IMF'le olan standby anlaşmaları.
12. Hafta  21.yüzyılın başlangıcında Türkiye'de ilk önemli ekonomik kriz ve bunun tüm ekonomiyi nasıl etkilediği.
13. Hafta  Özelleştirme, Düzenleme ve Kuralsızlaştırma.
14. Hafta  Turkiye'de Bütçe gelişmeleri. Kamuda yönetişim ve Post Fordizmin Turkiyeye Etkileri.
15. Hafta  2007 Yeni Dünya krizi ve bunun Türkiye ekonomisine olası etkileri. Ders konusunda genel bir değerlendirme.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yakup Kepenek ve N. Yentürk "Türkiye Ekonomisi" Remzi, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu ekonomisi, vergi hukuku, vergi sistemi, bütçe, borçlanma, maliye politikası, iktisadi gelişme, alanlarında ulusal ve uluslararası kuramsal bilgi ve birikime sahip olmaX
2
Maliyenin disiplinlerarası nitelikleri nedeniyle, hukuk bilimleri, muhasebe, finansal piyasalar ve finansal analizler, iktisat alanlarında donanım sahibi olabilme ve bunları maliye disiplinine içselleştirebilmeX
3
Uluslararası muhasebe standartlarına hakim olabilme, temel ekonometrik ve istatistik programlarını kullanabilme, bilimsel araştırma tekniklerine hakim olarak maliye alanında bilimsel araştırma süreçlerini takip edebilme ve akademik çalışma süreçlerini geliştirebilmeX
4
Vergi müfettişliği, Sayıştay denetçiliği, İdari hakimlik, Kaymakamlık, Denetmenlik, Uzmanlık ve Kontrolörlük gibi kamu sektöründeki temel kariyer meslekleri konusunda ve özel sektörün; muhasebe, finans, personel, insan kaynakları ve halkla ilişkiler departmanlarında ve sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ile siyasal partilerin benzer kadrolarında görev yapabilecek niteliklere sahip olma ve yetkinliklerini artırabilmeX
5
Kamu hukuku, özel hukuk ve vergiye özgü olmak üzere uluslararası hukuk düzenlemelerini takip edebilme, yorumlayabilme ve uygulayabilmeX
6
Takım çalışmasıyla uyumlu, yüksek özgüvenle tasarımlarını ortaya koyarak yaratıcı fikirler ortaya koyabilmeX
7
Yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun biçimde temel bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve maliye alanındaki yenilikleri takip edebilme ve bilgi sistemlerini disiplinlerarası kullanabilmeX
8
Türkçeyi etkin biçimde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, kendini doğru ve özgün biçimde ifade edebilme ve önyargısız empati yapabilme yeteneğine sahip olabilmeX
9
Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilme ve bu alanda yeni uluslararası çalışmaları takip edebilmeX
10
Maliye disiplinine özgü mesleki ve bilimsel etik değerlerin bilincinde olma ve bunların sürdürülmesinde gerekli duyarlılığı gösterilebilmeX
11
Maliye ile finansal ve reel sektör arasındaki etkileşim mekanizmaları hakkında bilgi edinebilme ve bilgilerini bu süreçlerin analizinde kullanabilmeX
12
Dinamik bir yapı olan vergi sistemlerinin etkiliğinin artırılabilmesi ve ekonomik anlamda verimliliğinin sağlanabilmesi için kuramsal bilgileri aktarılabilmeX
13
Maliye alanında sahip olduğu teorik bilgiler ve geçmiş ampirik deneyimlerin katkılarıyla yerel ve küresel ölçekte, sorunlara ilişkin analiz yapabilme, yaratıcı çözüm ve özgün değerlendirmelerde bulunabilmeX