GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİK VE OLASILIĞA GİRİŞ II (SEÇ)/EKON102
Dersin Adı: İSTATİSTİK VE OLASILIĞA GİRİŞ II (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Aydın ÜNSAL Prof. Dr. Serdar KILIÇKAPLAN, Doç.Dr. Yeliz YALÇIN, Yrd.Doç.Dr. Sezgin AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/ skilickaplan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyeliz,http://websitem.gazi.edu.tr/site/asezgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aunsal@gazi.edu.tr skilickaplan@gazi.edu.tr ,yyeliz@gazi.edu.tr , asezgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tahmin yöntemlerini öğrenmiş olmak
Güven aralığını hesaplayabilmek
Hipotezleri testi ile karar verme yetisini kazanmak edebilmek
Nedensel ilişkiler için veri analizi yapabilmek
İstatistiksel çıkarım yapabilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Matematik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Örnekleme Dağılımı ve Merkezi Limit Teoremi
2. Hafta   Nokta Tahmin ve İyi bir Tahmin edicinin Özellikleri
3. Hafta   Ki-Kare, t, F ve üssel dağılımlar
4. Hafta   Tek Yığın Parametresi için Güven Aralığı
5. Hafta  Tek Yığın Parametresi için Hipotez testleri
6. Hafta   Tek Yığın Parametresi için Hipotez testleri
7. Hafta  Problem Saati
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta   İki Yığın Parametresi için Güven Aralığı
10. Hafta   İki Yığın Parametresi için Güven Aralığı
11. Hafta  İkiYığın Parametresi için Hipotez testleri
12. Hafta   İkiYığın Parametresi için Hipotez testleri
13. Hafta   Ki-kare Bağımsızlık Testi
14. Hafta   İstatistiki İlişki Katsayıları
15. Hafta   Problem Saati
16. Hafta   Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   • Paul Newbold, İşletme ve İktisat İçin İstatistik, Literatür Yayıncılık, 2000. • İstatistik: Temel Kavramlar, Verilerin kullanıma sunulması, Alptekin Esin, Müslim Ekni, Hamza Gamgam, Gazi Kitabevi, 2006. • Matematiksel İstatistik, Prof. Dr. Yılmaz Akdi, 2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu ekonomisi, vergi hukuku, vergi sistemi, bütçe, borçlanma, maliye politikası, iktisadi gelişme, alanlarında ulusal ve uluslararası kuramsal bilgi ve birikime sahip olma
2
Maliyenin disiplinlerarası nitelikleri nedeniyle, hukuk bilimleri, muhasebe, finansal piyasalar ve finansal analizler, iktisat alanlarında donanım sahibi olabilme ve bunları maliye disiplinine içselleştirebilme
3
Uluslararası muhasebe standartlarına hakim olabilme, temel ekonometrik ve istatistik programlarını kullanabilme, bilimsel araştırma tekniklerine hakim olarak maliye alanında bilimsel araştırma süreçlerini takip edebilme ve akademik çalışma süreçlerini geliştirebilmeX
4
Vergi müfettişliği, Sayıştay denetçiliği, İdari hakimlik, Kaymakamlık, Denetmenlik, Uzmanlık ve Kontrolörlük gibi kamu sektöründeki temel kariyer meslekleri konusunda ve özel sektörün; muhasebe, finans, personel, insan kaynakları ve halkla ilişkiler departmanlarında ve sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ile siyasal partilerin benzer kadrolarında görev yapabilecek niteliklere sahip olma ve yetkinliklerini artırabilme
5
Kamu hukuku, özel hukuk ve vergiye özgü olmak üzere uluslararası hukuk düzenlemelerini takip edebilme, yorumlayabilme ve uygulayabilme
6
Takım çalışmasıyla uyumlu, yüksek özgüvenle tasarımlarını ortaya koyarak yaratıcı fikirler ortaya koyabilme
7
Yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun biçimde temel bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve maliye alanındaki yenilikleri takip edebilme ve bilgi sistemlerini disiplinlerarası kullanabilme
8
Türkçeyi etkin biçimde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, kendini doğru ve özgün biçimde ifade edebilme ve önyargısız empati yapabilme yeteneğine sahip olabilme
9
Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilme ve bu alanda yeni uluslararası çalışmaları takip edebilme
10
Maliye disiplinine özgü mesleki ve bilimsel etik değerlerin bilincinde olma ve bunların sürdürülmesinde gerekli duyarlılığı gösterilebilme
11
Maliye ile finansal ve reel sektör arasındaki etkileşim mekanizmaları hakkında bilgi edinebilme ve bilgilerini bu süreçlerin analizinde kullanabilme
12
Dinamik bir yapı olan vergi sistemlerinin etkiliğinin artırılabilmesi ve ekonomik anlamda verimliliğinin sağlanabilmesi için kuramsal bilgileri aktarılabilme
13
Maliye alanında sahip olduğu teorik bilgiler ve geçmiş ampirik deneyimlerin katkılarıyla yerel ve küresel ölçekte, sorunlara ilişkin analiz yapabilme, yaratıcı çözüm ve özgün değerlendirmelerde bulunabilme