GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE-I/ING-101
Dersin Adı: İNGİLİZCE-I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Abdülvahit ÇAKIR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://ydyo.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/vahit
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kendilerini tanıtabilir ve kelimeleri kodlayabilirler, sayıları kullanabilir ve binaların katlarını sorabilirler.
Öğrenciler kişisel bilgileri sorup öğrenebilirler,günler ve saatler hakkında konuşabilirler
Öğrenciler günlük yaşantıları hakkında konuşabilirler, yazabilirler, karşılık verebilirler
Öğrenciler boş zaman faaliyetleri hakkında soru sorabilirler, konuşabilirler, sevdiği ve sevmediği şeyler hakkında konuşabilirler
Öğrenciler yiyecek ve içecek siparişi verebilirler,aile bireylerinin ilişkileri hakkında konuşabilirler
Öğrenciler şehirdeki değişik yerleri isimlendirebilirler, yol tarifi sorabilirler ve yapabilirler,mobilyalar ve evin kısımları hakkında konuşabilirler
Öğrenciler bir odayı tasvir edebilirler Öğrenciler yardım teklif edebilir ve yardım tekliflerini kabul edebilirler,bir şeyin tarihini verebilirler
Öğrenciler yetenekler hakkında konuşabilirler, randevu alabilir ve verebilirler, ricada bulunabilirler, mesleklerini yazılı olarak açıklayabilirler
Öğrenciler insanların o anda ne yapıyor olduklarını genellikle ne yaptıklarıyla kıyaslayabilirler, sorunları hakkında konuşabilirler,
Öğrenciler insanların geçmişte nerede olduklarını söyleyebilirler.bir şeyin ne kadar iyi olduğunu ifade edebilirler.gelecekle ilgili planlar yapabilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   DERS TANITIMI
2. Hafta   Alfabe, Meslekler, Sınıf dili, Çoğullar
3. Hafta   Ülkeler/Milliyetler, Olmak Fiili: Olumlu/olumsuz ifadeler, sorular ve kısa cevap
4. Hafta  Günlük Hayat, Sıklık Zarfları, Geniş Zaman
5. Hafta  Boş vakit faaliyetleri, Geniş Zaman / Sorular
6. Hafta  Yiyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri - Ders 18- Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
7. Hafta   Yiyecek, İçecek Siparişi, Aile üyeleri - Ders 18- Sahip Olmak Fiili, Okuma ve Yazma
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Şehirdeki Yer Adları, Mevcudiyet ,Okuma ve Yazma
10. Hafta  Yol Tarifi, Mobilya / Evin Bölümleri, Şimdiki Zaman
11. Hafta   Bir Odanın Tasvir Edilmesi, Aylar, Tarihler
12. Hafta  - …e bilmek fiili, Dinleme ve Konuşma, Rica Cümleleri
13. Hafta   Meslekler ve İlgili Fiiller, Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman
14. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
15. Hafta  Okuma ve Yazma, Gezilecek Yerler, Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı, Planlamalar Yapmak
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu ekonomisi, vergi hukuku, vergi sistemi, bütçe, borçlanma, maliye politikası, iktisadi gelişme, alanlarında ulusal ve uluslararası kuramsal bilgi ve birikime sahip olma
2
Maliyenin disiplinlerarası nitelikleri nedeniyle, hukuk bilimleri, muhasebe, finansal piyasalar ve finansal analizler, iktisat alanlarında donanım sahibi olabilme ve bunları maliye disiplinine içselleştirebilmeX
3
Uluslararası muhasebe standartlarına hakim olabilme, temel ekonometrik ve istatistik programlarını kullanabilme, bilimsel araştırma tekniklerine hakim olarak maliye alanında bilimsel araştırma süreçlerini takip edebilme ve akademik çalışma süreçlerini geliştirebilme
4
Vergi müfettişliği, Sayıştay denetçiliği, İdari hakimlik, Kaymakamlık, Denetmenlik, Uzmanlık ve Kontrolörlük gibi kamu sektöründeki temel kariyer meslekleri konusunda ve özel sektörün; muhasebe, finans, personel, insan kaynakları ve halkla ilişkiler departmanlarında ve sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ile siyasal partilerin benzer kadrolarında görev yapabilecek niteliklere sahip olma ve yetkinliklerini artırabilme
5
Kamu hukuku, özel hukuk ve vergiye özgü olmak üzere uluslararası hukuk düzenlemelerini takip edebilme, yorumlayabilme ve uygulayabilme
6
Takım çalışmasıyla uyumlu, yüksek özgüvenle tasarımlarını ortaya koyarak yaratıcı fikirler ortaya koyabilmeX
7
Yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun biçimde temel bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve maliye alanındaki yenilikleri takip edebilme ve bilgi sistemlerini disiplinlerarası kullanabilmeX
8
Türkçeyi etkin biçimde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, kendini doğru ve özgün biçimde ifade edebilme ve önyargısız empati yapabilme yeteneğine sahip olabilmeX
9
Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilme ve bu alanda yeni uluslararası çalışmaları takip edebilmeX
10
Maliye disiplinine özgü mesleki ve bilimsel etik değerlerin bilincinde olma ve bunların sürdürülmesinde gerekli duyarlılığı gösterilebilmeX
11
Maliye ile finansal ve reel sektör arasındaki etkileşim mekanizmaları hakkında bilgi edinebilme ve bilgilerini bu süreçlerin analizinde kullanabilme
12
Dinamik bir yapı olan vergi sistemlerinin etkiliğinin artırılabilmesi ve ekonomik anlamda verimliliğinin sağlanabilmesi için kuramsal bilgileri aktarılabilme
13
Maliye alanında sahip olduğu teorik bilgiler ve geçmiş ampirik deneyimlerin katkılarıyla yerel ve küresel ölçekte, sorunlara ilişkin analiz yapabilme, yaratıcı çözüm ve özgün değerlendirmelerde bulunabilmeX