GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. İsmail CANSIZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cansiz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cansiz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar,
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir,
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır,
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar,
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar,
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar,
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır,
Türk İnkılâbının, millî ve milletlerarası niteliklerini bilir; Dünya devletlerinin ve Türkiye'nin içinde bulunduğu o günkü durum göz önüne alınmak su
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazanır, Atatürk'e Türk İnkılâbına ve onu
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar
2. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri
3. Hafta  Eğitim Alanında yapılan İnkılaplar
4. Hafta  Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
5. Hafta  Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
6. Hafta   Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
7. Hafta  Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
10. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
11. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938)
12. Hafta  Atatürk İlkeleri
13. Hafta  Bütünleyici İlkeler
14. Hafta   II. Dünya Savaşı
15. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Yapısalcı Eğitim doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu ekonomisi, vergi hukuku, vergi sistemi, bütçe, borçlanma, maliye politikası, iktisadi gelişme, alanlarında ulusal ve uluslararası kuramsal bilgi ve birikime sahip olmaX
2
Maliyenin disiplinlerarası nitelikleri nedeniyle, hukuk bilimleri, muhasebe, finansal piyasalar ve finansal analizler, iktisat alanlarında donanım sahibi olabilme ve bunları maliye disiplinine içselleştirebilmeX
3
Uluslararası muhasebe standartlarına hakim olabilme, temel ekonometrik ve istatistik programlarını kullanabilme, bilimsel araştırma tekniklerine hakim olarak maliye alanında bilimsel araştırma süreçlerini takip edebilme ve akademik çalışma süreçlerini geliştirebilme
4
Vergi müfettişliği, Sayıştay denetçiliği, İdari hakimlik, Kaymakamlık, Denetmenlik, Uzmanlık ve Kontrolörlük gibi kamu sektöründeki temel kariyer meslekleri konusunda ve özel sektörün; muhasebe, finans, personel, insan kaynakları ve halkla ilişkiler departmanlarında ve sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ile siyasal partilerin benzer kadrolarında görev yapabilecek niteliklere sahip olma ve yetkinliklerini artırabilmeX
5
Kamu hukuku, özel hukuk ve vergiye özgü olmak üzere uluslararası hukuk düzenlemelerini takip edebilme, yorumlayabilme ve uygulayabilmeX
6
Takım çalışmasıyla uyumlu, yüksek özgüvenle tasarımlarını ortaya koyarak yaratıcı fikirler ortaya koyabilmeX
7
Yaşam boyu öğrenme prensiplerine uygun biçimde temel bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve maliye alanındaki yenilikleri takip edebilme ve bilgi sistemlerini disiplinlerarası kullanabilmeX
8
Türkçeyi etkin biçimde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimi gelişmiş, kendini doğru ve özgün biçimde ifade edebilme ve önyargısız empati yapabilme yeteneğine sahip olabilmeX
9
Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilme ve bu alanda yeni uluslararası çalışmaları takip edebilme
10
Maliye disiplinine özgü mesleki ve bilimsel etik değerlerin bilincinde olma ve bunların sürdürülmesinde gerekli duyarlılığı gösterilebilmeX
11
Maliye ile finansal ve reel sektör arasındaki etkileşim mekanizmaları hakkında bilgi edinebilme ve bilgilerini bu süreçlerin analizinde kullanabilmeX
12
Dinamik bir yapı olan vergi sistemlerinin etkiliğinin artırılabilmesi ve ekonomik anlamda verimliliğinin sağlanabilmesi için kuramsal bilgileri aktarılabilmeX
13
Maliye alanında sahip olduğu teorik bilgiler ve geçmiş ampirik deneyimlerin katkılarıyla yerel ve küresel ölçekte, sorunlara ilişkin analiz yapabilme, yaratıcı çözüm ve özgün değerlendirmelerde bulunabilmeX