GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI MAKRO EKONOMİ VE EKONOMETRİK MODELLER (SEÇ)/EKON416
Dersin Adı: ULUSLARARASI MAKRO EKONOMİ VE EKONOMETRİK MODELLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Alpaslan Akçoraoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akcora
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Açık-ekonomi makroiktisat modellerini öğrenir.
Uluslararası makroiktisat alanındaki teorik modellerini öğrenir.
Açık-ekonomi makroiktisat modellerinin ampirik uygulamalarını anlar.
Günümüzün dünyasında uluslararası makroekonomik ve finansal olaylar konusunda bilgi sahibi olur.
Küresel ekonomik sorunlar konusunda bilgi sahibi olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Döviz Kurunun Belirlenmesi Modelleri
2. Hafta  Bazı Temel Parite Koşulları (UIP, CIP, Fisher Açık Hipotezi)
3. Hafta  Satınalma Gücü Paritesi Hipotezi ve Balassa-Samuelson Hipotezi
4. Hafta  Döviz Kurunun Parasal Modelleri
5. Hafta  Ödemeler Bilançosuna Özet Bakış ve İkiz Açıklar Hipotezi
6. Hafta  Dış Denge Mekanizmaları I
7. Hafta  Dış Denge Mekanizmaları II
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Uluslararası Sermaye Hareketleri ve Küresel Entegrasyon (Feldstein-Horioka Bulmacası, İmkansız Üçlü, Parasal Birlikler ve Avrupa Parasal Birliği)
10. Hafta  Açık-Ekonomi Makroekonomik Modelleri: Mundell-Fleming Modeli I
11. Hafta  Açık-Ekonomi Makroekonomik Modelleri: Mundell-Fleming Modeli II
12. Hafta  İktisadi Büyüme ve Uluslararası Yakınsama (Solow Modelinde Yakınsama)
13. Hafta  İktisadi Büyüme ve Uluslararası Yakınsama (Beta ve Sigma Yakınsması)
14. Hafta  Sermaye Piyasalarının Küreselleşmesinin Yarattığı Kazançlar I
15. Hafta  Sermaye Piyasalarının Küreselleşmesinin Yarattığı Kazançlar II
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Robert C. Feenstra ve Alan M. Taylor; "International Macroeconomics", Worth Publishers, 2nd Edition, 2012. Halil Seyidoğlu, "Uluslar arası Finans", Güzem Can Yayınları, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
7
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
15
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
117
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X