GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARAR VE OYUN TEORİLERİ (SEÇ)/EKON412
Dersin Adı: KARAR VE OYUN TEORİLERİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Murat Atan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karmaşık kararlar için ölçüt ve amaç belirler.
Karar verme mekanizması ve alternatiflerini belirler.
Seçilen çok ölçütlü karar verme mekanizmaları problemlerinin çözümlenmesini bilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Karar problemlerinin yapısı
2. Hafta  Kararın amacı, karar faaliyetleri, karar değişkenleri ve kısıtlayıcıların belirlenmesi
3. Hafta  Karar problemlerinin modelini kurma ve karar problemleri ile ilgili örnekler
4. Hafta  Model geliştirme ve karar ortamları
5. Hafta  Belirsizlik altında karar ölçütleri (Laplace, wald, neuman, plunger, savage,hurwıcz ölçütleri)
6. Hafta  Kazanç matrisi ve karar ağaçları
7. Hafta  *Beklenen parasal değer *Tam bilginin beklenen değeri *Karar ağaçları
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Oyunlar teorisine giriş, tanımlar ve varsayımlar
10. Hafta  Oyunlar matrisinin oluşturulması
11. Hafta  Minimax ve maximin ilkeleri, alt edilen satır sütun ilkesi
12. Hafta  Oyun matrisinin çözüm yöntemleri (Grafik yöntemi, cebirsel yöntem ve doğrusal programlama yöntemleri)
13. Hafta  Oyun matrisinin çözüm yöntemleri (Grafik yöntemi, cebirsel yöntem ve doğrusal programlama yöntemleri)
14. Hafta  İki kişilik sıfır toplamlı oyunlar ve genel çözüm
15. Hafta  Oyunlar teorisi ile ilgili örnekler
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Öztürk, "Yöneylem Araştırması", Ekin Kitabevi Yayınları, Şubat 2009
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X