GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)/IKTI403
Dersin Adı: TÜRKİYE EKONOMİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. İbrahim Tokatlıoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tokatli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tokatli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler iktisat politikasıyla iktisat tarihi arasında ilişkileri öğrenecekler
Öğrenciler günümüz iktisadi sonuçlarının geçmiş olaylarla olan bağlantısını öğrenecekler.
Tarihsel zaman nedir? Gelecekteki olasılıkları anlamakta tarihsel zamanın önemi öğrenciler tarafından öğrenilecektir
Geçmiş olayların aynı gelişimi gösteren günümüzdeki olaylarla benzetişiminin kurulabilmesi, öğrenciler tarafından öğrenilecektir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  19. ve 20. yüzyıl Osmanlı Ekonomisi ve Osmanlı sonrası ekonomiye etkileri
2. Hafta  Yeni Turkiye Cumhuriyetinin başlangıcı olan 1920ler ve 1930lar arasında iktisadi vaziyet
3. Hafta  1929 Dünya bunalımı sonrasında 1940lara kadar Yeni Cumhuriyetteki devletçi ekonomi.
4. Hafta  1930ların on yılında, İlk ve İkinci Endüstriyel Planlama ve devletin sanayiyi teşviki
5. Hafta  1940ların ekonomik ve sosyal dönüşümü, ikinci dünya savaşının Türkiye ekonomisi üzerine etkileri
6. Hafta  1950lerde Endüstriel alanda kamu ekonomisinin ve dış ticaretin gelişimi.
7. Hafta  1960larda Kalkınma planlamasının başlangıcı. 1980'e kadar ki planların ortak özellikleri.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  1980'de İhracata yönelik büyümenin başlangıcı. dış ticaretteki ekonomik dönüşümler ve 1989 daki finansal liberalizasyonunla birlikte ekonomiye etkile
10. Hafta  1990'larda mal, istihdam ve para piyasalarındaki gelişmeler. Kamuda özelleştirmelerin başlangıcı
11. Hafta  5 Nisan krizi nedenleri ve etkileri. Turkiye'nin IMF'le olan standby anlaşmaları
12. Hafta  21.yüzyılın başlangıcında Türkiye'de ilk önemli ekonomik kriz ve bunun tüm ekonomiyi nasıl etkilediği
13. Hafta  Özelleştirme, Düzenleme ve Kuralsızlaştırma
14. Hafta  Turkiye'de Bütçe gelişmeleri. Kamuda yönetişim ve Post Fordizmin Turkiyeye Etkileri.
15. Hafta  2007 Yeni Dünya krizi ve bunun Türkiye ekonomisine olası etkileri. Ders konusunda genel bir değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yakup Kepenek ve N. Yentürk "Türkiye Ekonomisi" Remzi, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X