GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARAMETRE DIŞI İSTATİSTİK (SEÇ)/EKON415
Dersin Adı: PARAMETRE DIŞI İSTATİSTİK (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Furkan Emirmahmutoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/furkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emirfurkan@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Değişken ölçme yöntemlerini öğrenir.
Parametrik ve parametrik olmayan yöntemler arasındaki farkları anlar.
Parametre dışı istatistiksel yöntemleri teorik olarak öğrenir.
Parametre dışı istatistiksel yöntemlerini iktisat ve işletme bilimlerinde uygular.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İstatistik ve olasılığa giriş
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  "Temel Kavramlar Yığın, Örnek, Parametre, İstatistik, Rassal Değişken Tanımları Örnekleme Dağılımı "
2. Hafta  "Hipotez Testleri p – değeri Parametrik Olmayan İstatistik Teknikler"
3. Hafta  "TEK ÖRNEKTEN DERLENEN VERİLERİ KULLANAN İSTATİSTİKSEL TEKNİKLER Tek Örnek İşaret Testi Wilcoxon İşaretlenmiş Sıra Sayıları Testi "
4. Hafta  "İKİ BAĞIMSIZ ÖRNEKTEN DERLENEN VERİLERİ KULLANAN İSTATİSTİKSEL TEKNİKLER Medyan Testi Mann – Whitney ‘in U Test "
5. Hafta  "İki Yığına İlişkin Dağılım Parametrelerinin Eşitliği İçin Mood Testi İki Yığına İlişkin Dağılım Parametrelerinin Eşitliği İçin Moses Testi "
6. Hafta  İKİ BAĞIMSIZ ÖRNEKTEN DERLENEN VERİLERİ KULLANAN İSTATİSTİKSEL TEKNİKLER
7. Hafta  BAĞIMSIZLIK İÇİN Kİ-KARE TESTİ
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kİ-KARE UYUM İYİLİĞİ TESTLERİ
10. Hafta  Kİ-KARE UYUM İYİLİĞİ TESTLERİ
11. Hafta  KORELASYON KATSAYILARI
12. Hafta  "BASİT DOĞRUSAL REGRESYON ÇÖZÜMLEMESİ Mood-Brown Tekniği Theil Tekniği "
13. Hafta  Problem Saati
14. Hafta  Problem Saati
15. Hafta  Problem Saati
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Parametrik Olmayan İstatistiksel Yöntemler SPSS Uygulamalı, Hamza Gamgam, Bülent Altunkaynak, Gazi Kitapevi, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X