GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KANTİTATİF EKONOMİK MODELLER (SEÇ)/EKON409
Dersin Adı: KANTİTATİF EKONOMİK MODELLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. .Alpaslan Akçoraoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akcora
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ekonomik modellerin yapısını öğrenir.
Finansal iktisat modellerinin teorik olarak öğrenir.
İktisadi büyüme modellerinin teorik olarak öğrenir.
Finansal iktisat modellerinin ampirik uygulamalarını öğrenir.
İktisadi büyüme modellerinin ampirik uygulamalarını öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Finansal iktisat modellerine giriş (Denge durumunda sermaye piyasaları getirileri)
2. Hafta  Etkin piyasa hipotezi
3. Hafta  Varlık fiyatlaması modellerinin temel kavramları
4. Hafta  Bireysel finansal varlıkların riskinin ölçülmesi
5. Hafta  Sermaye varlık fiyatlaması modeli (CAPM)
6. Hafta  Arbitraj Fiyatlaması Teorisi (APT)
7. Hafta  Portföy Performansının Değerlendirilmesi (Sharpe Oranı, Treynor Oranı, Elton-Gruber Yöntemi)
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  İktisadi Büyüme Modelleri ve Kantitatif Uygulama
10. Hafta  Harrod-Domar Büyüme Modeli ve Büyümeye Keynesyen yaklaşım
11. Hafta  Solow Büyüme Modeli ve Analizi
12. Hafta  İçsel Büyüme Modelleri (AK büyüme modeli, Romer'ın AR-GE Kaynaklı Büyüme modeli)
13. Hafta  Lucas'ın Sosyal Sermayaye Dayalı Büyüme Modeli ve Barro'nun Kamu Harcamaları-İçsel Büyüme Modeli
14. Hafta  Tobin'in Parasal Büyüme Modeli
15. Hafta  Sidravski Parasal Büyüme Modeli
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Frank J. Fabozzi,Edwin H. Neave ve Guofu Zhou, Financial Economics, Wiley, 2011. - Carol Alexander, Market Risk Analysis, Wiley, 2009. - Richard A. Brealey, Stewart C. Myers ve Franklin Allen, Principles of Corparax Finance, McGraw Hill (11e-Global Edition), 2014.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
1
7
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
7
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
15
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
117
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X