GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PARA VE BANKA (SEÇ)/IKTI315
Dersin Adı: PARA VE BANKA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Fetullah Akın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/feakin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  feakin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İKTİSADİ ANALİZ İÇİN TEMEL PARA-BANKA BİLGİSİNE SAHİP OLMAK








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  PARANIN TANIMI VE FONKSİYONLARI
2. Hafta  FİNANSAL SİSTEMİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
3. Hafta  FAİZ ORANLARININ BELİRLENMESİ, BANKALAR VE FAİZ ORANLARI
4. Hafta  PORTFÖY KURAMI
5. Hafta  ULUSLARARASI BANKACILIK VE DÖVİZ PİYASASI İŞLEMLERİ
6. Hafta  BANKALARIN FON KAYNAKLARI VE FON KULLANIMLARI
7. Hafta  BANKA PARASI, PARA ARZI VE PARA ÇARPANININ ANALİZİ
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  PARA POLİTİKASI, AMAÇLARI VE ARAÇLARININ ANALİZİ
10. Hafta  IRWİNG FISHER İN MİKTAR KURAMININ ANALİZİ
11. Hafta  PARA TALEBİNE CAMBRIDGE YAKLAŞIMININ ANALİZİ
12. Hafta  KEYNESİN PARA TALEBİ ANALİZİ
13. Hafta  MILTON FRIEDMAN IN PARA TALEBİ ANALİZİ
14. Hafta  ENVANTER PARA TALEBİ KURAMININ ANALİZİ
15. Hafta  PARASAL DENGESİZLİKLER VE SONUÇLARININ ANALİZİ
16. Hafta  SORU ÇÖZÜMLERİ
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  TEZER ÖCAL, ÖMER FARUK ÇOLAK, SELAHATTİN TOGAY, KADİR ESER, PARA BANKA TEORİ VE POLİTİKA, GAZİ KİTAPEVİ YAYINLARI
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X