GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİMÜLASYON (SEÇ)/EKON313
Dersin Adı: SİMÜLASYON (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
    Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Furkan Emirmahmutoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/furkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  furkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Simülasyon teknolojisi ve teknikleri hakkında bilgi edinir.
Simülasyonun gerekliliği hakkında temel oluşturur.
Sanal deney tasarlama öğrenir.
Matlab programlama dili kullanır.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  İstatistiki Analiz, Ekonometri ve Programlama Dili
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar, Olasılık ve Rastgele Değişkenler
2. Hafta  Simülasyon ve Monte Carlo Tahmin Tekniği
3. Hafta  Rastgele Sayı Üreteçleri
4. Hafta  Bazı Kesikli Dağılımlardan Rastgele Sayı Üretme
5. Hafta  Bazı Sürekli Dağılımlardan Rastgele Sayı Üretme
6. Hafta  MATLAB Programı ve Algoritma
7. Hafta  MATLAB Programı ve Algoritma
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Simülasyon ile Örneklem İstatistikleri ve Dağılımlarının Elde Edilmesi
10. Hafta  Simülasyon ile Parametre Tahmini
11. Hafta  Simülasyon İle Parametre Tahminlerinin Özelliklerinin İncelenmesi
12. Hafta  Simülasyon ile Hipotez testi: I. Tip Hata Olasılığı ve Testin Gücünün Hesaplanması
13. Hafta  MATLAB ile Uygulamalar
14. Hafta  MATLAB ile Uygulamalar
15. Hafta  MATLAB ile Uygulamalar
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ross, Sheldon Benzetim, Nobel-Academic Press, 2013. 2. Öztürk, Fikri-Özbek, Levent Matematiksel Modelleme ve Simülasyon, Gazi, 2009. 3. İstatistiksel Simülasyon Ders Notları, Hüseyin GÜLER, Adana, 2006. 4. Simulation Modelling and Analysis, 2. ed., A.M. Law, W.D. Kelton, New York, McGraw-Hill, 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X