GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMI (SEÇ)/EKON311
Dersin Adı: VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  PROF. DR. AYDIN ÜNSAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aunsal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aunsal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
SABİT ETKİ MODELLERİNİ KURAR
SABİT ETKİ MODELLERİNİN KULLANILDIĞI YERLERİ ANLAR
RASSAL ETKİ MODELLERİNİ KURAR
RASSAL ETKİ MODELLERİNİN KULLANILDIĞI YERLERİ ANLAR
KARIŞIK ETKİ MODELLERİNİ KURAR
KARIŞIK ETKİ MODELLERİNİN KULLANILDIĞI YERLERİ ANLAR



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  "Regresyon analizi ile Varyans Analizi Arasındaki İlişki Faktör, Faktör Düzeyleri ve İşlemler Tek Faktör ve Çok Faktör"
2. Hafta  "Dağılım Sayıltıları Parametre Tahminleri En Küçük Kareler Yöntemi ile Parametre Tahmini"
3. Hafta  Dağılımlar ve Gerekli Teoremler
4. Hafta  Uygulama
5. Hafta  Kare Toplamlarının İrdelenmesi
6. Hafta  "Kare Toplamlarının Beklenen Değeri Guruplararası ve Hata Terimleri Ortalama Karesinin Beklenen Değeri"
7. Hafta  F Dağılımının Oluşturulması
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Varyans Analizi
10. Hafta  "Tek Faktör Sabit Etki Modeli Toplam Kareler Toplamının Parçalara Ayrılması Toplam Kareler Toplamının Hesaplama Formülü"
11. Hafta  "Toplam Kareler Toplamının Beklenen Değeri Guruplar Arası Kareler Toplamının Beklenen Değeri Hata Terimleri Kareler Toplamının Beklenen Değeri"
12. Hafta  "Çoklu Karşılaştırmalar İkili Karşılaştırmalar"
13. Hafta  "İki Faktör Varyans Analizi Modeli Parametre Tahmini Toplam Kareler Toplamının Parçalara Ayrılması"
14. Hafta  "Kare Toplamlarının Hesaplama Formülleri F Testi Varyans Analizi"
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Statistical Design and Analysis of Experiments, Peter W.M. JOHN, 1971, New York,Mcmillan Company.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X