GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYOLOJİ (SEÇ)/KAMU105
Dersin Adı: SOSYOLOJİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Tevfik Erdem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/etevfik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  etevfik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyolojik bakış açısınının ne anlama geldiğini öğrenir
Sosyolojinin temel kavramlarını bilir
Sosyolojik düşünmenin yöntemini öğrenir
Güncel meseleleri sosyolojik bir perspektiften tartışır
Toplumların geleceğine ilişkin belli bir kavrayışa sahip olur




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Sosyolojinin doğuşu, amacı, konusu ve diğer bilimlerle ilişkisi.
2. Hafta  Modern Sosyolojinin kurucuları: Auguste Comte, Emile Durkheim, Max Weber, Karl Marx.
3. Hafta  İbn-i Haldun, Prens Sabahattin, Ziya Gökalp, Sabri Ülgener
4. Hafta  Başlıca Sosyolojik Teoriler: İşlevselcilik, Yapısalcılık, Çatışmacılık, Simgesel Etkileşimcilik.
5. Hafta  Toplumsal Değişme, Modernleşme, Globalleşme
6. Hafta  Sanayi toplumu, Sanayi sonrası toplum
7. Hafta  Toplumsal Kurumlar: aile-toplumsal cinsiyet, ekonomi, eğitim, siyaset, din, hukuk
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Hareketlilik
10. Hafta  Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Hareketlilik
11. Hafta   Kent ve Kentleşme
12. Hafta  Kültür
13. Hafta  Suç, Suçluluk ve Sapkınlık
14. Hafta  Devlet-Demokrasi-Yurttaşlık-Milliyetçilik
15. Hafta  Devlet-Demokrasi-Yurttaşlık-Milliyetçilik
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Kadir Cangızbay, Sosyolojiler Değil Sosyoloji Anthony Giddens, Sosyoloji Doğan Ergun, 100 Soruda Ssoyoloji Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek Joseph Fichter, Sosyoloji Nedir? Barlas Tolan, Sosyoloji Doğan Ergun, 100 Soruda Sosyoloji Alan Swingewood, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri Tony Bilton, Sosyoloji
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X