GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI EKONOMETRİ II/EKON402
Dersin Adı: UYGULAMALI EKONOMETRİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Funda YURDAKUL, Doç. Dr. Nükhet DOĞAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/funday
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   funday@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eşanlı modeller ile analiz yapmayı öğrenir.
Eşanlı denklemler ile politika benzetimi (simülasyon) ve öngörünün nasıl yapılacağını öğrenir.
Zaman serisi verileri ve panel verileri ile regresyon analizi yapmayı öğrenir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Öngörü Yöntemleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eşanlı Denklem Modellerinin doğası: Belirlenme sorunu
2. Hafta  Eşanlılık sınamaları
3. Hafta  Eşanlı Denklem Yöntemleri: Dolaylı En Küçük Kareler ve İki Aşamalı En Küçük Kareler
4. Hafta  Eşanlı Denklem Yöntemleri: Dolaylı En Küçük Kareler ve İki Aşamalı En Küçük Kareler
5. Hafta  Eşanlı Denklem Yöntemleri: Araç Değişkenler ve Sınırlı Bilgi En Yüksek Olabilirlik
6. Hafta  Eşanlı Denklem Yöntemleri: Tam Bilgi En Yüksek Olabilirlik ve Üç Aşamalı En Küçük Kareler Yöntemi
7. Hafta  Uygulama
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Eşanlı Denklem Modellerinde uygunluk sınamaları
10. Hafta  Eşanlı Denklem Sistemleri ile Öngörü ve Simülasyon Yöntemleri
11. Hafta  Eşanlı Denklem Sistemleri ile Öngörü ve Simülasyon Yöntemleri
12. Hafta  Geridönüşümlü Modeller, Görünüşte İlişkisiz Regresyon Modelleri
13. Hafta  Panel Veri Analiz
14. Hafta  Panel Veri Analiz
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  James H.Stock,Mark W.Watson, Ekonometriye Giriş, Çev.Bedriye Saraçoğlu,Efil Yayıncılık,2011. Damodar N.Gujarati,Temel Ekonometri,Çev.Ümit Şenesen,Literatür Yayıncılık,2012. Jeffrey M.Wooldride,Ekonometriye Giriş,Çev.Ebru Çağlayan,Nobel Akademik Yayıncılık,2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X