GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ/EKON405
Dersin Adı: ZAMAN SERİLERİ ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Yeliz YALÇIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyeliz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   yyeliz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Zaman serisi bileşenlerini tanıyabilir.
Zaman serilerini bileşenlerinden arındırabilir.
Temel zaman serisi modellerini öğrenir.
Uygun modelleri seçebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekonometriye Giriş, İstatistiksel Analiz
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  "Zaman Serisi Bileşenleri Trend Analizi"
2. Hafta  "Mevsimsel Değişim Zaman Serisini Mevsimsel Değişimden Arındırma Yöntemleri "
3. Hafta  "ÜSTEL DÜZLEŞTİRME YÖNTEMLERİ Basit Üstel Düzleştirme Trend İçeren Zaman Serileri İçin Üstel Düzleştirme (Holt Yöntemi) "
4. Hafta  Trend ve Mevsimsel Değişim İçeren Zaman Serileri İçin Üstel Düzleştirme (Winter Yöntemi)
5. Hafta  Problem Saati (Uygulama)
6. Hafta  "TEK DEĞİŞKENLİ DURAĞAN ZAMAN SERİSİ MODELLERİ Durağanlık Teorik Otokorelasyon ve Kısmi Otokorelasyon Fonksiyonları "
7. Hafta  Örnek Otokorelasyon ve Kısmi Otokorelasyon Fonksiyonları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Otoregresif modeller
10. Hafta  Hareketli ortalama
11. Hafta  Otoregresif-Hareketli ortalama
12. Hafta  "Modelin belirlenmesi Parametrelerin tahmini "
13. Hafta  Model uygunluğunun araştırılması
14. Hafta  "Model seçim kriterleri "
15. Hafta  Öngörü
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  "1. Akdi, Yılmaz (2003), Zaman Serileri Analizi, Bıçaklar Kitapevi, Ankara 2. Sevüktekin, Mustafa ve Mehmet Nargeleçekenler (2005), Zaman Serileri Analizi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 3. Wei, W. S. M. (1990) Time Series Analysis, Addison Wesley Pub. California. 4.Crayer D. Jonathan (1986), Time Series Analysis, Duxbury Press, Boston."
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
12
1
12
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
130
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X