GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II/EKON306
Dersin Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat ATAN; Doç. Dr. Sibel ATAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atan,http://websitem.gazi.edu.tr/site/sduman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atan@gazi.edu.tr,sduman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hedef programlama problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
Kantitatif Teknikleri kullanarak stok kontrol becerisi kazanır.
Matematiksel programlama modellerinin oluşturulması ve çözümlenmesi becerisi kazanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Matematik I - II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hedef (Goal) Programlama, Hedef Programlamanın Tanımı, Önemi ve Varsayımları, Hedef Programlamanın Uygulandığı Alanlar
2. Hafta  Hedef Programlama Türleri, Hedef Programlamanın Matematiksel Yapısı, Hedef Programlama ile Diğer Yöntemler Arasındaki İlişkiler
3. Hafta  Hedef Programlama Uygulamaları (Model Kurma İle İlgili Örnekler)
4. Hafta  Tamsayılı Programlama, Tamsayılı Programlamanın Tanımı, Türleri ve Dayandığı Varsayımlar, Tamsayılı Programlamanın Uygulandığı Alanlar
5. Hafta  Tamsayılı Programlamanın Matematiksel Modelinin Kurulması, Sırt Çantası Problemleri, Sermaye Bütçelemesi Modelleri, Sabit Yük Problemleri,Tezgah Yerl
6. Hafta  Tamsayılı Programlamanın Çözüm Yöntemleri, Dal – Sınır Yöntemi, Gomary Kesme Düzlemi Yöntemi
7. Hafta  Tamsayılı Programlama İle İlgili Örnekler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Envanter Modelleri ve Sistemleri, Envanter Probleminin Tanımı
10. Hafta  Deterministik Envanter Modelleri, Temel Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli (Tedarik Modeli)
11. Hafta  Sabit Oranlı Sipariş Modeli (Üretim Modeli), Miktar İndirimli Envanter Modelleri, Stok Tükenmesi Durumunda Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli
12. Hafta  Stokastik Envanter Modelleri, P ve Q Sistemlerinin Deterministik Envanter Problemlerine Uygulanması, Sabit Tedarik Süresi ve Değişen İstem (Talep) ile
13. Hafta  Sabit İstem (Talep) ve Değişen Tedarik Süreli Q Sistemi / P Sistemi, Değişen İstem (Talep) ve Değişen Tedarik Süreli Q Sistemi / P Sistemi, Tek Sipari
14. Hafta  Parti Büyüklüğü Envanter Yöntemi, ABC Envanter Sınıflama Sistemi, Malzeme İhtiyaç Planlaması ve Tam Zamanında Üretim Yönetimi
15. Hafta  Maliyet Azaltımı İçin Envanter Kontrolü, Envanter Kontrol Sisteminin Yararları ve Sakıncaları, Envanter Maliyetinin Belirlenmesi, Envanter Modelleri İ
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AHMET, ÖZTÜRK, “Yöneylem Araştırması”, Ekin Kitabevi Yayınları, Şubat 2009, Bursa. - 2. Ş. ALP BARAY, ŞAKİR ESNAF, “Yöneylem Araştırması”, Literatür Yayıncılık, Eylül 2000, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
15
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
15
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X