GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EKONOMETRİ II/EKON302
Dersin Adı: EKONOMETRİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Alparslan AKÇORAOĞLU, Doç. Dr. Funda YURDAKUL, Doç. Dr. Nükhet DOĞAN, Doç. Dr. Şenay AÇIKGÖZ, Doç Dr. Nur Seher SÜLKÜ, Doç. Dr. Atilla GÖKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nukhed
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nukhed@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı ekonometrik modeller arasında seçim yapabilme becerisi kazanır.
Ekonometrik modelin hata terimine ait varsayımların geçerliliğini sınar.
Ekonometrik modellerde nitel değişkenleri kullanır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekonometri I, İstatistiki Analiz, Mikro İktisat, Makro İktisat.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doğrusal Regresyon Modeli Varsayımları ve Varsayımlarından sapmalar
2. Hafta  Çoklu Doğrusal Bağlantı tanımı, nedenleri ve varlığın sınanması
3. Hafta  Çoklu Doğrusal Bağlantının ortadan kaldırma yöntemleri ve yol açtığı sonuçlar
4. Hafta  Değişen Varyans tanımı, nedenleri ve varlığın sınanması
5. Hafta  Değişen Varyansı ortadan kaldırma yöntemleri ve yol açtığı sonuçlar
6. Hafta  Değişen Varyansı ortadan kaldırma yöntemleri ve yol açtığı sonuçlar
7. Hafta  Uygulama
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Otokorelasyonun tanımı, nedenleri ve varlığın sınanması.
10. Hafta  Otokorelasyonun ortadan kaldırma yöntemleri ve yol açtığı sonuçlar
11. Hafta  Otokorelasyonun ortadan kaldırma yöntemleri ve yol açtığı sonuçlar
12. Hafta  Model kurma hataları
13. Hafta  Kukla Değişkenlerle Regresyon
14. Hafta  Kukla Değişkenlerle Regresyon
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -D. Gujarati, D.Porter (2012) "Temel Ekonometri" Çev. G. Şenesen, Ü. Şenesen. -J.H. Stock, M.W. Watson (2011) "Ekonometriye Giriş" Çev. B. Saraçoğlu. - A.Koutsoyiannis (1987) "Ekonometri Kuramı" Çev. Ü. Şenesen, G. Şenesen. - Wooldridge Jeffrey (2009), "Ekonometriye Giriş - Modern Yaklaşım" Çev. E. Çağlayan.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X