GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİNAMİK ANALİZ/EKON303
Dersin Adı: DİNAMİK ANALİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç.Dr.Atilla GÖKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~atilla
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilla@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İktisadi modellerdeki dinamik ilişkileri, yakınsama ve ıraksama kavramlarını öğrenir.
Kesikli zaman için birinci ve ikinci derecedeki fark denklemlerini çözerek dengenin istikrarını araştırır.
Sürekli zaman için dinamik iktisadi modelleri çözerek dengenin istikrarını araştırır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş ve bir değişken olarak zaman kavramı, kesiki zaman, sürekli zaman kavramları
2. Hafta  Gecikmeli Değişkenler, Gecikmesi dağıtılmış modeller Otoregresif modeller
3. Hafta   Farklar ve Fark Denklemleri, genel Prensipler, Birinci, ikinci, üçüncü sıradan farklar
4. Hafta   Homojen Birinci-Sıra Fark Denklemleri Genel prensipler, varsayımlar, çözümler
5. Hafta   Homojen olmayan Birinci-Sıra Fark Denklemleri, çözümler, genel çözüm, Dengenin dinamik istikrarı, Zaman patikaları
6. Hafta   Birinci-Sıra Fark Denklemleri İktisadi Uygulamalar: Örümcek ağı modelleri
7. Hafta   Çarpanların dinamikliği, Harrod modeli ve çözümleri
8. Hafta   Ara sınav
9. Hafta   Homojen ikinci-Sıra Fark Denklemleri, genel prensipler ve varsayımlar, ikinci-sıra fark denklemi çözümleri
10. Hafta   Homojen olmayan ikinci sıra fark denklemleri, genel çözümler
11. Hafta   İkinci-Sıra Fark Denklemleri İktisadi Uygulamalar: Samuelson’nun çarpan-hızlandıran modeli, Hicks’in ticari dalgalanma modeli",
12. Hafta   Goodwin’in “beklentiler ve örümcek ağı” modeli, Uyarlanmış beklentiler hipotezi, Symth’in “parasal faktörler ve çarpan
13. Hafta  Yüksek-Sıra Fark Denklemleri, istikrar koşulları, gerekli koşullar, yeterli koşullar
14. Hafta   Yüksek-Sıra Fark Denklemleri İktisadi Uygulamalar: Hicks’in “dağıtılmış gecikmeler ve çarpan-hızlandıran” model
15. Hafta   Eşanlı fark denklemleri tanım ve varsayımlar, genel sistemler, çözümler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   GANDOLFO, G. (1980) Dinamik İktisadi Analizin Temel Yöntemleri. .
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.