GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MAKRO İKTİSAT/IKTI206
Dersin Adı: MAKRO İKTİSAT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Cemil Varlık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/cvarlik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cvarlik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel makroekonomik kavramların öğrenilmesi
Makroekonomik sorunların ve çözüm yollarının değerlendirilmesi
Makroekonomik modellerin öğrenilmesi
Makroekonomik modellerde para ve maliye politikalarının etkilerinin yorumlanması





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Makroiktisadın Gelişimi: Tarihsel Perspektif
2. Hafta  Makroiktisadi Değişkenlerin Ölçülmesi: Milli Gelir ve İlgili Kavramlar
3. Hafta  Makroiktisadi Sorunlar: Ekonomik Büyüme, Enflasyon ve İşsizlik
4. Hafta  Basit Keynesyen Model
5. Hafta  Mal Piyasası Dengesi, Çarpan, Deflasyonist ve Enflasyonist Açık
6. Hafta  Basit Keynesyen Model: Açık Ekonomi
7. Hafta  Para Talebi ve Para Arzı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  IS-LM Modeli (Mal ve Para Piyasalarında Birlikte Denge)
10. Hafta  IS-LM Modeli (devam)
11. Hafta  IS-LM Modelinde Para ve Maliye Politikaları
12. Hafta  Toplam Talep ve Toplam Arz
13. Hafta  Klasik ve Keynesyen Toplam Arz Eğrileri
14. Hafta  Alternatif Makroiktisadi Modellerde Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Klasik Model, Keynesyen Model ve Monetarist Model
15. Hafta  Alternatif Makroiktisadi Modellerde Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Yeni Klasik Model ve Yeni Keynesian Model; Arz Şokları
16. Hafta  Phillips Eğrisi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Erdal M. ÜNSAL, Makro İktisat, İmaj Yayınevi, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.X