GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSTATİSTİKİ ANALİZ II/EKON202
Dersin Adı: İSTATİSTİKİ ANALİZ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Serdar KILIÇKAPLAN , Yrd. Doç. Dr. Sezgin Aksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/skilickaplan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  skilickaplan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bazı sürekli dağılımlar ve limit dağılımların niteliğini öğrenir
Tahmin kuramı ve tahmin yöntemleri kullanılarak tahmin problemleri çözer
İki değişken arasındaki neden-sonuç ilişkileri için basit regresyon modeli ve ilişki katsayıları hesaplar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ki-kare, t, F dağılımları
2. Hafta  Bazı limit dağılımlar
3. Hafta  Tahmin kuramı; örnekleme dağılımı, standart hata ve özellikleri
4. Hafta  Nokta tahmin ve özellikleri, en iyi yansız tahmin ediciler, Rao-Cramer eşitsizliği
5. Hafta  Aralık tahmini; Güven aralıkları- bir yığına ait parametreler için güven aralıkları
6. Hafta  Aralık tahmini; Güven aralıkları- iki yığına ait parametrelerin farkları için güven aralıkları
7. Hafta  Uygulama
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Hipotez testleri; bir yığına ait parametreler için hipotez testleri
10. Hafta  Hipotez testleri; iki yığına ait parametrelerin farkları için hipotez testleri
11. Hafta  Ki-kare testleri (uyum iyiliği ve bağımsızlık testleri)
12. Hafta  Basit doğrusal regresyon modeli
13. Hafta  En küçük kareler yöntemi; En çok olabilirlik yöntemi
14. Hafta  Korelasyon katsayısı ve çeşitleri
15. Hafta  Uygulama
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aytaç, M., Matematiksel İstatistik, 2. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa,1999. - Özkan ÜNVER, Hamza GAMGAM. Uygulamalı İstatistik Yöntemler, Siyasal Kitab
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma,Ödev
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
4
56
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.