GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOĞRUSAL CEBİR/EKON204
Dersin Adı: DOĞRUSAL CEBİR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DOÇ.DR. FURKAN EMİRMAHMUTOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/furkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  furkan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lineer denklem sistemlerini çözer
Matrislerle aritmatik islemler yapar
Farklı yöntemleri kullanarak matris tersi ve determinantını hesaplar
Vektör uzayları ve vektörlerin bağımsızlığını öğrenir.
Matrislerin özdeğerlerini ve özvektörlerini bulur




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekonemetri, istatistik ve yöneylem
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİ Doğrusal Denklem Sistemleri İçin Gerekli Terminoloji
2. Hafta  Doğrusal Denklem Sistemlerinin Çözümü
3. Hafta  Matrislerin Tanımı Arttırılmış Matris Yardımı ile Doğrusal Denklem İstemlerinin Çözümü
4. Hafta  Matrislerin Toplanması Matrislerin Çarpımı
5. Hafta  Matrislerin Kısımlara Ayrılması Özel Matris Çeşitleri
6. Hafta  Tanım Yolu ile matrisin Tersinin Bulunması
7. Hafta  Problem saati
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Determinantların Tanımı Bir determinantın Hesaplanması (Açılımı)
10. Hafta  Determinantların Özellikleri Determinantlar Yardımı ile Bir Matrisin Tersinin Bulunması (Ek Matris Yardımı ile)
11. Hafta  Cramer Yöntemi ile Doğrusal Denklem Sisteminin Çözümü
12. Hafta  Vektörlerin Tanımı Vektör İşlemleri
13. Hafta  Vektörlerin Doğrusal Bağımsızlığı Öz Değerler ve Öz Vektörler
14. Hafta  Cayley – Hamilton Teoremi
15. Hafta  Problem saati
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bernard Kolman, David, R, Hill, “Uygulamalı lineer Cebir” Prof.Dr.Ömer akın, Palme Yay., 2010
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Problem saati
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
11
2
22
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve müfettiş, uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Ekonometri Bölümünü ilgilendiren İktisat, İşletme, Maliye ve Hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
4
Ekonometri alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil ve bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun istatistik, ekonometrik ve matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Ekonometri ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
11
İstatistik ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
12
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
13
Temel düzeyde ekonometrik ve istatistiksel paket programlarını kullanma.