GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI İKTİSAT (SEÇ)/IKTI424
Dersin Adı: ULUSLARARASI İKTİSAT (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Özge Aynagöz Çakmak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aynagoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aynagoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası iktisat kuramı ve bundaki gelişmeleri değerlendirme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dış Ticarete İlk Yaklaşımlar: Merkantilistler, David Hume
2. Hafta  Adam Smith: Mutlak Üstünlükler Kuramı
3. Hafta  David Ricardo: Karşılaştımalı Üstünlükler Kuramı
4. Hafta  J. S. Mill
5. Hafta  A. Marshall
6. Hafta  Heckscher Ohlin: Faktör Donatımı Kuramı
7. Hafta  H-O Sonrası Dış Ticaret Kuramları: Keesing, Kenen, Vernon
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Linder: Tercihlerin Benzerliği ve Endüstri içi Ticaret
10. Hafta  Dış Ticaret Politikası
11. Hafta  Dış Ticaret Politikası: Amaçları
12. Hafta  Dış Ticaret Politikası Araçları: Gümrük Tarifeleri
13. Hafta  DTÖ Sistemi: Rolü ve İşleyişi
14. Hafta  Bölgesel Ekonomik Birleşmeler
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BHAGWATI, J. (ed.), Internatinal Trade, Pengiun Modern Economics. BLAUG, M. Economic Theory in Retrospect, R. D. Unwin, Illinois. DILLARD, D. (1960) The Economics of John Maynard Keynes: The Theory of Monetary Economy, Crosby Lookwood, Sons. ELLIS, H.S. Metzler, Readings in The Theory of International Trade, George Allen and Unwin. KAZGAN, G. İktisadi Düşünce ve Politik İktisadın Evrimi, Bilgi Yayınevi, Ankara. KİBRİTÇİOĞLU, A. (ED.), Uluslararası (Makro) İktisat, Ankara, 1996. LASSUDRIE-DUCHENE, (ed.), Exchange Internatinal et Croissance, Economica, Paris. RICARDO, D. (1817), Principals of Political Economy, ed. R.M. Hartwell, Pelican Classics. SALVATORE, G. International Economics SCHUMPETER, J. History of Economic Analysis, Allen and Unwin. SEYİDOĞLU, H. Uluslararası İktisat, Güzem Yayınları, İstanbul, 2003. SIROEN, Jean-Marc, (1988), La Theorie de l’echange International en Concurrence Monopolistiqufe: Une Comparasion des Modeles”, Revue Economique, No. 3, 51
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X