GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK VERGİ SİSTEMİ (SEÇ)/MALI201
Dersin Adı: TÜRK VERGİ SİSTEMİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Mine Nur Bozdoğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/minenur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  minenur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye’de uygulanan teşvik sistemi incelenebilir ve değerlendirilebilir.
Teşvik sistemi Avrupa Birliği ve diğer dünya ülkeleri uygulamalarıyla karşılaştırılmalı biçimde analiz edilebilir.
Türkiye’de uygulanan teşvik sisteminin etkinleştirilmesine yönelik yaklaşımlar ortaya koyulabilir.
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vergi teşvikinin tanımı ve niteliği
2. Hafta  Bedelsiz arsa ve arazi tahsisi, enerji desteği, nakit devlet yardımları, kredi avantajları, devlet garantileri vb. mali teşviklerin tanımı ve niteliği
3. Hafta  Vergi ve vergi dışı mali teşviklerin amaçlarına göre sınıflandırılması
4. Hafta  Vergi ve vergi dışı mali teşviklerin uygulama aşamalarına göre sınıflandırılması
5. Hafta  Türkiye’de teşvik sisteminin gelişim sürecinin analizi
6. Hafta  Türkiye’de teşvik sistemine ilişkin yeni bölgesel sınıflandırma ve teşvik ve vergi mevzuatı çerçevesinde teşviklere ilişkin esas ve düzenlemeler
7. Hafta  Avrupa Birliği ülkelerinde ve diğer bazı yabancı ülkelerde uygulanan teşvik sistemlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
8. Hafta  Sınav Haftası (Ara Sınav)
9. Hafta  Yeni teşvik sistemi çerçevesinde genel nitelikli teşvik uygulamalarının incelenmesi
10. Hafta  Yeni teşvik sistemi çerçevesinde bölgesel nitelikli teşvik uygulamalarının incelenmesi
11. Hafta  Yeni teşvik sistemi çerçevesinde büyük ölçekli yatırımların teşvikinin incelenmesi
12. Hafta  Yeni teşvik sistemi çerçevesinde stratejik yatırımların teşvikinin incelenmesi
13. Hafta  Türkiye’de özel amaçlı bölgelere yönelik teşviklerin incelenmesi-organize sanayi ve endüstri bölgelerine yönelik teşviklerin incelenmesi
14. Hafta  Türkiye’de özel amaçlı bölgelere yönelik teşviklerin incelenmesi-teknoloji geliştirme bölgeleri ve serbest bölgelere yönelik teşviklerin incelenmesi
15. Hafta  Türkiye’de teşvik sisteminin etkinliğinin analizi, teşvik sisteminde ortaya çıkan sorunların ve çözüm önerilerinin incelenmesi
16. Hafta  Sınav Haftası (Final)
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mine Nur Bozdoğan, Bölgesel Kalkınmanın Sağlanmasına Yönelik Vergi Özendirme Önlemlerinin Türkiye Açısından İncelenmesi ve Etkinliğinin Analizi, TOBB Yayın Sıra No:57, Ankara, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
15
45
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
18
54
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X