GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DIŞ POLİTİKASI (SEÇ)/IR301
Dersin Adı: TÜRK DIŞ POLİTİKASI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Soyalp TAMÇELİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/soyalp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  soyalp@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk dış politikası ile ilgili olarak temel kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
Türk dış politikasındaki siyasal gelişmeleri kronolojik ve analitik olarak inceler.
Günümüz Türkiye’sinde gerçekleşen olayları bilimsel çözümlemelerle anlar.
Türkiye’nin başta uluslararası çatışmaları olmak üzere karşılaşılması muhtemel olan olayları çözümler ve uzlaşma seçeneklerini üretir.
Metodolojik usullere göre kritik ve kaynak tahlili yapar.
Akademik araştırma yapar ve araştırma süreçlerine hâkim olur.
Takım çalışmasında uyumlu, inisiyatif alabilen, empati yeteneğine sahip, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerisini kazanır.
İlgili kariyer alanında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma,ders programının ve uygulanacak yöntemlerin anlatılması,ders kitaplarıyla ilgili sunumun yapılması,ödev ve sınav şeklinin belirlenmesi
2. Hafta  Dış Politika Kavramı, Amaçları ve Araçları
3. Hafta  Dış Politikada Stratejik Unsurlar ve Çeşitleri
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Tanzimat Sonrası Fikir Akımları (1839-1876)
5. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Mutlakıyet Dönemi (1876-1908) - 1
6. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Mutlakıyet Dönemi (1876-1908) - 2
7. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Meşrutiyet Dönemi (1908-1918)
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Küresel Boyutlu İlk Savaş: I. Dünya Savaşı (1914-1918)
10. Hafta  Müdafaa-i Hukuk ve TBMM Dönemi (1919-1923)
11. Hafta  Milli Mücadele Dönemi ve Cumhuriyetin İlk Dönem Dış Politika Algılamaları ve Uygulamaları
12. Hafta  Atatürk Dönemi Dış Politika Bakışı ve Uygulamaları (1923-1938) - 1
13. Hafta  Atatürk Dönemi Dış Politika Bakışı ve Uygulamaları (1923-1938) - 2
14. Hafta  İnönü Dönemi Dış Politika Uygulamaları (1938-1945)
15. Hafta  1923-1945 Döneminde Türk Dış Politikasının Temel Özellikleri
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Baskın Oran, Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşı’ndan Bugüne, Cilt:1, İstanbul: İletişim Yayınları, 12. Baskı, 2006; William Hale, Türk Dış Politikası: 1774-2000, çev. Petek Demir, İstanbul: Mozaik, 2003; Ahmet Davutoğlu, “Turkey’s Foreign Policy Vision: An Assessment of 2007”, Insight Turkey, Vol:10, No:1, 2008.ÖNERİLEN KAYNAKLAR: İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, Cilt:2, 4. Baskı, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1983; Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik Türkiye’nin Uluslararası Konumu, İstanbul: Küre Yayınları, 20. Baskı, 2006;Paul R. Viotti, Mark V. Kauppi, International Relations Theory: Realism, Pluralism, Globalism and Beyond, 3. Baskı, USA: Allyn and Bacon, 1999; Ali Balcı, Türkiye Dış Politikası: İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, İstanbul: Etkileşim, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
15
2
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X