GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÖLGESEL GELİŞME POLİTİKALARI (SEÇ)/KAMU407
Dersin Adı: BÖLGESEL GELİŞME POLİTİKALARI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Seçil Mine TÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~smine
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  smine@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bölge, bölgesel gelişme ve bölgesel dengesizlik kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur.
Bölgeler arası gelişme farklarının ortadan kaldırılması için geliştirilen politikaları öğrenir.
Dünyada ve Türkiye'de bölgesel dengesizliğin nedenlerini ve sonuçlarını analiz edebilecek bir donanıma sahip olur.
Türkiye'de uygulanan bölgesel gelişme planları hakkında bilgi sahibi olur.
Kalkınma ajanslarının yapısı, işleyişi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
Yerel ve kırsal kalkınmanın bölgesel kalkınma açısından önemini kavrar.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  BÖLGE TANIMI VE BÖLGE ÇEŞİTLERİ
2. Hafta  BÖLGESEL DENGESİZLİK
3. Hafta  BÖLGESEL KALKINMA POLİTİKALARI
4. Hafta  GERİ KALMIŞ VE AŞIRI KALABALIK BÖLGELERİN SORUNLARI
5. Hafta  AVRUPA BİRLİĞİ BÖLGESEL KALKINMA POLİTİKALARI I
6. Hafta  AVRUPA BİRLİĞİ BÖLGESEL KALKINMA POLİTİKALARI II
7. Hafta  TÜRKİYE'DE BÖLGESEL GELİŞME POLİTİKALARI I
8. Hafta  TÜRKİYE'DE BÖLGESEL GELİŞME POLİTİKALARI II
9. Hafta  KALKINMA AJANSLARI
10. Hafta  İSTATİSTİKİ BÖLGE BİRİMLERİ
11. Hafta  TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİ'NE UYUM ÇALIŞMALARI I
12. Hafta  TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİ'NE UYUM ÇALIŞMALARI II
13. Hafta  KIRSAL KALKINMA
14. Hafta  GENEL DEĞERLENDİRME
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İlhan Tekeli, Türkiye'de Bölgesel Eşitsizlik ve Bölge Planlama Yazıları, Tarih Vakfı Yayınları, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.X
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X