GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME VE ETNİK ÇATIŞMALAR (SEÇ)/IR302
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME VE ETNİK ÇATIŞMALAR (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Kürşad Şeyhmus TURAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://kursadturan.weebly.com, http://websitem.gazi.edu.tr/site/kturan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kturan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etnisite ve milliyetçilik kavramlarını öğrenir ve karşılaştırır.
Milliyetçilik teorilerini öğrenir ve analiz eder.
Etnik politikanın önemli dinamikleri olan gruplararası ilişkileri, sistemleri ve partileri analiz eder.
Etnik çatışmaların ulusal ve uluslararası boyutlarını öğrenir ve analiz eder.
Değişik bölgelerdeki etnik çatışmaları karşılaştırır ve analiz eder.
Etnik çatışmaların çözümlenmesinde izlenen basamakları öğrenir, analiz eder ve karşılaştırır.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Dersin konusunun, planının ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta  Etnisite ve Milliyetçilik
3. Hafta  Etnik Kimliğin Kaynakları
4. Hafta  Milliyetçilik Teorileri I
5. Hafta  Milliyetçilik Teorileri II
6. Hafta  Etnik Politika: Gruplararası İlişkiler
7. Hafta  Etnik Politika: Sistemler
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Etnik Politika: Partiler
10. Hafta  Etnik Çatışma I
11. Hafta  Etnik Çatışma II
12. Hafta  Etnik Çatışmanın Uluslararası Boyutu
13. Hafta  Etnik Çatışmaların Çözümlenmesi I
14. Hafta  Etnik Çatışmaların Çözümlenmesi II
15. Hafta  Gelecek
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ZORUNLU KAYNAKLAR: Antoine Roger, Milliyetçilik Kuramları, İstanbul: Versus, 2008; Benedict Anderson, Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism, London: Verso, 1996 ÖNERİLEN KAYNAKLAR:Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk, İstanbul: Hil Yayın, 2006; Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları: Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: Sarmal, 1999; Craig J. Calhoun, Nationalism: Concepts in Social Thought, Minnesota: University of Minnesota Press, 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Örgüt ve yönetim, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre politikaları alanlarında teorik ve pratik açıdan mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Kaymakamlık, idari yargı hakimliği, müfettişlik veya uzman yardımcılığı gibi meslek dallarında kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanma.X
3
Kamu yönetimini ilgilendiren iktisat, işletme, muhasebe, uluslararası ilişkiler ve hukuk gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olmaX
4
Kamu yönetimi alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri çalışma ve sosyal hayatında uygulayabilme.X
5
Akademik hayatta ve iş hayatında yabancı dil, bilişim teknolojileri ve temel bilgisayar programları ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X
6
Kamu yönetimi alanındaki temel kavramları, tarihsel ve güncel gelişmeleri küresel, ulusal, bölgesel düzeylerde ve Türkiye özelinde öğrenme.X
7
Kamu yönetimi ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklara ulaşma, mevzuatı analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma.X
8
Kamu yönetimi alanında ulusal ve uluslararası projelerdeki ekip çalışması içinde yer alabilecek bilgi ve birikime sahip olmaX
9
Türkiye’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yapısını biçimlendiren veya etkileyen olayları anlama, yorumlama konusunda bilgi ve yetenek sahibi olma.X
10
Farklı ülkelerin yönetim yapılarını ve yönetim sistemlerindeki gelişmeleri analiz edebilme.X
11
Kamu hukuku, özel hukuk, yargı sistemi ve Türk anayasal düzeninin temel özellikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
12
Türkiye ve dünyada yaşanan siyasi olayları analiz etme yeteneğine sahip olma.X
13
Sosyoloji ile ilgili temel kavramları, bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerini, sosyolojide yeni yaklaşımları öğrenme; genel olarak ve Türkiye özelinde toplumsal olayları yorumlama becerisine sahip olma.X